Yra Lietuva ir yra Žemaitija – tą jauti atvykus į Žemaitijos sostinę Telšius. Tvarkinga ir išpuoselėta, daili ir išdidi – tokia mus pasitiko Žemaitijos sostinė,  miestas ant septynių kalvų, saugomas savo totemo – meškos – ir įkurtas žemaičių didvyrio Džiugo Telšio. Čia rasite ir Žemaitijos gaublį, ir Didžiąją žemaičių sieną, o užrašai ant objektų bus žemaičių kalba. Telšiai laukia ir myli turistus. Buvo sekmadienis, o mes radome atviras turizmo informacijos centro duris, darbuotoja mus pasitiko su šypsena ir patarimais, ką nuveikti šiame mieste. Šalia ir veikianti parduotuvėlė, kurioje galima įsigyti lauktuvių – įvairių saldumynų, sūrių, žolelių arbatų.

Apsirūpinę lauktuvėmis ir miesto žemėlapiais, keliaujame susipažinti su Telšiais. Nedidelis Telšių senamiestis yra vienas iš 7 saugomų architektūrinio paveldo senamiesčių Lietuvoje. Jo viduryje – turgaus aikštė su laikrodžio bokštu, kurio viršuje sėdi Žemaitijos simbolis – meška. Po visą Telšių miestą išsibarsčiusios Telšių mažosios skulptūros, kurių smagu ieškoti vaikštant po miestą. Turizmo informacijos centre gausite jų žemėlapį, taip pat Telšių mažosios architektūros sąrašą galima rasti čia.

Skulptūra “Rotušės šulinys“. Prieš karą šioje vietoje stovėjo skaidraus ir skanaus vandens šulinys, nenusekdavęs net per didžiausią sausrą. Sovietmečiu šulinys buvo užpiltas. 2012 metais šulinys atkurtas, keturiuose jo kampuose įsitaisė meškų skulptūros, iš kurių nasrų teka geriamas vanduo.

Viena dailiausių skulptūrų – Žemaitijos gaublys. Gaublyje pavaizduotos Žemaitijos vietovės atitinka realų žemėlapį, o Telšiai, kaip ir Roma, stovi ant septynių kalvų.

Skulptūra “Lietuvių skalikas“. Ši medžioklinių šunų veislė sovietinės okupacijos metu buvo beveik visai išnaikinta, bet, telšiškio Zigmanto Goštauto dėka, išsaugota nuo visiško išnykimo. Ant šio šunelio antkaklio užrašyta “moni ėšgelbieje Zigmants Goštauts“.

Nuo turgaus aikštės pasukome link Vilniaus kalvos, kur stovi švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčia. Nuo jos apžvalgos aikštelės atsiveria panorama į miestą ir Masčio ežerą.

Telšių katedros aikštė ir šv.Antano Paduviečio katedra. Aikštę puošia dailus fontanas, taip pat yra bronzinis miesto maketas, pritaikytas ir regėjimo negalią turintiems žmonėms. Įspūdingos katedros durys, vaizduojančios Žemaitijos krikšto istorinius momentus.

Einant nuo katedros aikštės link Masčio ežero, radome sūnelio labiausiai lauktą skulptūrą “Žemaitijos legendos“. Ant Žemaitijos totemo meškos motinos nugaros vienodai mylimi įsitaisę meškiukai ir žemaitukai. Na, o delnu patrynus meškutei nosį ir sugalvojus norą, noras išsipildys.

Toliau einant link Masčio ežero pakrantės, stabtelime kavinėje “Džiugo namai“, kur galima paskanauti įvairiausių desertų ir tortų su Džiugo sūriu, taip pat ir naminių Džiugo sūrio ledų. Prie kavinės ir skulptūra “Džiugo sūris“ bei sūrio mėginantis paragauti “auksinis peliukas“. Mažuoju piršteliu patrynus peliuko nosytę, išsipildys stebuklingas noras.

Telšių amfiteatras, kur vyksta įvairūs miesto renginiai ir koncertai. Nuo amfiteatro galima liftu arba laipteliais nusileisti į Masčio ežero pakrantę.

Masčio ežero pakrantė gražiai sutvarkyta. Įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, suoleliai poilsiui, vaikų žaidimų aikštelė. Čia taip pat galima paieškoti ir mažųjų skulptūrų. Ant šešių tiltelių įsitaisiusios  mažutės meškutės.

Karštą vasaros dieną besimaudančių Masčio ežere nebuvo. Nesimaudėme ir mes, važiavome prie netoliese esančio Germanto ežero, kur yra įrengtas paplūdimys. Šiaip čia irgi būtų smagu pasivaikščioti, yra atnaujintas pažintinis takas, bet mes tam pritrūkome laiko.

Po dienos kelionių apsistojome levandomis kvepiančiuose svečių namuose šalia Telšių. Jauki aplinka, nedidelis SPA centras su pirtele ir baseinu, gardūs pusryčiai – visa tai radome šiuose svečių namuose. Rekomenduoju!

Tiek mūsų įspūdžių iš Telšių. Manau, tikrai dar sugrįšime. Norisi pasivaikščioti aplink Telšius esančiais pažintiniais takais. Tai būtų smagu padaryti rudenį arba pavasarį.

O dabar jau lagaminai sukrauti naujai tolimesnei kelionei. Šviežiausius įspūdžius sekite mano Instagram stories, o sugrįžus, žinoma, bus ir fotoreportažas tinklaraštyje.

1 mintis apie “Žemaitijos sostinė Telšiai

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.