Ateina diena, kai norisi vėl įkvėpti gaivaus pajūrio oro, klausytis ošiančių bangų ir vėjo, susikurti atostogų nuotaiką ir pamiršti apie kasdienius reikalus. O dar man šį kartą norėjosi truputėlio prabangos, tad aš mačiau save atsipalaiduojančią burbuliuojančiame jacuzzi, o savo vaiką smagiai besiturškiantį baseine. Taigi, parašiau kelis laiškus į tokius norus galinčius išpildyti kompleksus Palangoje, bet arba aš juos atmečiau dėl kainos, arba jie mane dėl vietų nebuvimo. Taip mes vieną balandžio savaitgalį patraukėme į Jūrmalą, kur tikėjausi gauti visa tai ko norėjau ir dar truputėlį daugiau 🙂 .

Kai nuvykstu į Latvijos pajūrį, visada pasijuntu, tarsi jis priklausytų tik man vienai ir aš būčiau laukinėje, negyvenamoje šalyje. Ten visada tuščia! Jūrmalos pajūris tęsiasi 24 kilometrus, yra itin platus ir žavi savo baltu švariu smėliu. Žmonių buvo tik centrinėje pajūrio dalyje, o visur kitur – tik mes, žuvėdros ir jūra. Dar labai smagu tai, kad radome ne vieną vaikų žaidimų aikštelę. Oras buvo saulėtas ir giedras, termometro stulpelis rodė +2 laipsnius, bet jutiminė temperatūra buvo tikrai kokie -10. Gerai, kad apdairiai buvome įsidėję šiltesnes striukes, kepures ir net pirštines.

Šalia miesto centro įsikūręs Dzintarų miško parkas. Tarp aukštų pušų vingiuoja pėsčiųjų ir dviračių takai, yra puikiai įrengtos žaidimų aikštelės, tinkamos įvairaus amžiaus vaikams. Šiltesniu metų laiku ( nuo gegužės 1 iki rugsėjo 30 dienos )  veikia nuotykių parkas “Jūrmalas tarzans“ – medžiuose įrengti skirtingų aukščių ir sunkumų kliūčių maršrutai. Parko puošmena – dailus ir aukštas apžvalgos bokštas. Bokšto apžvalgos platforma yra 33,5 metrų aukštyje ir buvo tikras siaubas man, turinčiai aukščio baimę. Platformos grindys yra skaidrios, tad jausmas lyg kabotum ore. O dar bokštas siūbuoja nuo vėjo. Smagu buvo tai, kad pakeliui į bokšto viršų yra 12 balkonėlių, skirtingame aukštyje, irgi su tokiu pat kiauru dugnu. Tad palaipsniui, užsukant į balkonėlius, pripranti prie aukščio, o be to, balkonėliuose ne taip jaučiasi siūbavimas, kaip bokšto viršuje.

Prie Dzintarų miško parko yra automobilių stovėjimo vietų, tad, jei apsistojate ne miesto centre, čia patogu palikti automobilį. O iš parko pėstute lengvai nueisite į miesto centrą. Iš Dzintarų parko mes pasukome Aizkraukles gatve, priėjome Jūrmalos gaublį, o nuo jo eina pagrindinė Jūrmalos pėsčiųjų gatvė – Jomas iela.

Kažkada Jūrmalos vietoje buvo tik nedideli žvejų kaimeliai ir smėlio platybės, kur vėjas natūraliai formavo kopas ir slėnius. Jūrmalos kurortas susiformavo apjungus kelis žvejų kaimelius ir paplūdimius, o viename iš smėlio supustytų slėnių įsikūrė Jomas gatvė. Kurortas sparčiai plėtėsi ir populiarėjo, ypač XIX amžiaus antroje pusėje, kuomet buvo nutiesta geležinkelio linija. Statėsi vasarnamiai, sanatorijos, gydyklos ir šiltų jūros vonių kompleksai. Buvo populiari medinė architektūra, namai puošti dailiais dekoratyviniais bokšteliais ir stiklinėmis verandomis. Šiandieninė Jomas gatvė ir gatvelės aplink ją man pasirodė tokios tarsi pasiklydusios laike. Yra likę nemažai tos romantiškos XIX amžiaus medinės architektūros, kai kurios vilos išpuoselėtos ir labai dailios, tačiau nemažai jų liūdnai stovi apleistos. O tarp jų tarsi svetimkūniai stovi sovietinių metų architektūriniai monstriukai. Gražiausios vilos man buvo Jūras gatvėje (tai lygiagreti gatvė Jomas gatvei ir eina arčiausiai jūros), tad būtinai rekomenduoju pasivaikščioti ir šia gatve.  Jomas gatvėje nemažai barų ir restoranėlių. Mums patiko Lighthouse grill – šiuolaikiška, jauki aplinka, draugiškas aptarnavimas ir labai gardus maistas.

Visi tikriausiai žinome Jūrmalos įžymybę – vėžliuko skulptūrą. Teko net palaukti eilutėje, kol kiti keliautojai nusifografavo šalia/ant/sėdomis/gulomis ir visaip kitaip.

Žinote, vaikštinėjant po Jūrmalą, pasvajojau. Apie tai, kaip tada, XIX amžiuje, visose tose vilose ir gydyklose virė gyvenimas. Ir kokios puikios tam buvo sąlygos – dailūs namai, ošianti jūra, tyras oras, svyruojančios pušys. Kaip iš filmo, tikrai. Jeigu turėčiau stebuklingą lazdelę, atkurčiau tas visas sanatorijas ir gydyklas, tegu būtų viduje visa įranga šiuolaikiška, o stilius – retro, klasikinis. Tuos visus tarsi svetimkūniai atrodančius sovietų laikų pastatus nugriaučiau… Ir pastatyčiau jų vietoje naujų medinių dailių vilų.

Štai šis pastatas nuotraukoje žemiau. Stovi ant jūros kranto, vienišas, apleistas, su užrašu “Parduodama“. Tai buvusi Emilijos Racene plaukymo įstaiga, pastatyta XX amžiaus pradžioje, kuri siūlė įvairias vandens procedūras – šilto jūros vandens, burbulines vonias, deguonies ir pušų ekstrakto vonias. Juk važiuotume čia, jei veiktų ir dabar, tiesa?

Dar įgyvendinome ir seną mano svajonę – aplankyti Kemerų nacionalinį parką ir jame esančią Kemerų pelkę ( Kemeru tirelis ). Apie tai – atskirame įraše.

Toks buvo mūsų savaitgalis Jūrmaloje. Dar yra ką ten pamatyti, tad mielai sugrįščiau čia dar vienam savaitgaliui.

Dar trumpai noriu parašyti dėl apsigyvenimo Jūrmaloje. Pasirinkimas yra tikrai nemažas, nuo paprastų apartamentų vienoje iš daugybės Jūrmalos medinių vilų iki prabangesnių SPA paslaugas ir baseinus siūlančių kompleksų. Pasekite akcijas, galima rasti labai neblogų pasiūlymų. Mes buvome apsistoję Semarah Lielupe Hotel. Paprastai vengiu rašyti apie kainas, nes kas vienam atrodo pigu, kitam gali pasirodyti akiplėšiška kaina, bet šį kartą parašysiu. Pasiūlymas Family holiday in Jurmala šeimai ( 2+1 arba 2+2 ) kainavo 105 EUR už naktį. Į kainą įėjo nakvynė šeimyniniame numeryje, pusryčiai, baseinas, vaikų kambarys su priežiūra (1 val. dienai) ir 30 EUR kuponas viešbučio restorane pietums ar vakarienei. Mes viskuo pasinaudojome ir, žinote ką – buvo tiesios nuostabu!

Iki pasimatymo Jūrmala ir Kemerų pelke! Tikiu, kad dar sugrįšiu, juk kartais taip norisi trumpų atostogų kur nors netoliese.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.