Žinote, kaip būna, kai labai norisi kelionės, bet nėra atostogų, kad galėtum išvykti kažkur toliau. Tada savaitgalį paverti mini atostogomis ir ieškai krypties, kur būtų galima nukeliauti. Tokių jausmų vedami vieną pavasario savaitgalį mes iškeliavome į Rygą.

Apsistojome senamiestyje, viešbutyje Rixwell Domus Hotel. Viešbutis paprastas, tvarkingas, puiki vieta pažinčiai su miestu. Tik vakarais būdavo gana triukšminga, nes visai šalia aikštė su barais ir restoranais. Čia vakarinė nuotrauka pro mūsų kambario langą.

Oras Rygoje buvo giedras ir saulėtas, bet pūtė šaltas ir žemėlapius iš rankų plėšiantis vėjas. Miesto žemėlapius mes gavome savo viešbutyje ir visą šeštadienio dieną skyrėme pažinčiai su miestu. Visai šalia mūsų viešbučio – šv. Pėterio bažnyčia. Šalia jos Bremeno muzikantų skulptūra. Kaip susiję Bremeno muzikantai su Ryga? Pasirodo, tai Bremeno miesto menininkų dovana Rygai, dovanota atgimimo laikotarpiu, o šie muzikantai žvelgia pro geležinę užtvarą į laisvę.

Liftu galima pakilti į šv. Pėterio bažnyčios bokštą ir pasigrožėti miesto panorama. Ką aš žinoma ir padariau, vyrukus išsiuntusi pasižvalgyti suvenyrų.

Viena gražiausių ir labiausiai fotografuojamų vietų Rygoje – Melngalvių (arba Juodagalvių) namas.

Rygos katedra ir katedros aikštė. Aplink gatvelės su kavinėmis ir restoranais. Aikštėje mūsų apsilankymo metu buvo nuotraukų, skirtų Lietuvos šimtmečiui, paroda.

Kavos ir sušilimo pertraukėlei užsukome į jaukią kavinukę V.Kuze cafe. Čia rasite pyragaičių, šokoladinių saldainių ir triufelių, karšto šokolado ir gardžios kavos.

Sušilę ir pasistiprinę, toliau keliaujame Rygos senamiesčiu. Ieškome trijų pastatų, vadinamų “Trys broliai“ – tai seniausias Rygos gyvenamųjų namų kompleksas.

Rygos senamiestis – didelis ir jaukus. Be įspūdingų pastatų ir bažnyčių, čia netrūksta ir mažų jaukių gatvelių, tad tikrai verta pasivaikščioti niekur neskubant ir nuklystant nuo pagrindinių gatvių, užsukant į kiemelius.

Kačių namas – dar vienas unikalus pastatas Rygos senamiestyje. Vienas turtingas Latvijos pirklys, nepriklausantis jokiai gildijai, pasistatė sau namus priešais vokiečių gildijos pastatą. O ant stogo pritupdė kačių, atsukusių uodegas į vokiečių pastatą. Vokiečiai padavė pirklį į teismą, tačiau jis išsisuko, sakydamas, kad negali katėms įsakinėti. Tuomet vokiečiai priėmė latvį į savo gildiją ir katės atsisuko snukučiais į vokiečių pusę.

Labai jauki, su šurmuliuojančiais restoranais, Lyvių aikštė.

Toliau, pro Laima šokolado laikrodį, keliaujame link Laisvės paminklo.

Šalia dailus ir jaukus Bastėjos kalno parkas.

Pietaujame nuostabiai skanius beigelių sumuštinius gaminančioje vietoje – Big Bad Bagels. Dalius vis svajoja, kad jei dar kartą bus Rygoje, būtiniausiai ateis čia valgyti dar vieno beigelio 🙂 . Rūšių – pačių įvairiausių, rasite kiekvienam skoniui.

Planuodama keliones, dažnai ieškau kažko ypatingo kiekvienam šeimos nariui. Bokšto, nuo kurio pasižvalgyčiau į miesto panoramą – sau. Vietų, kur skaniai pavalgyti – vyrui. Ir kažko linksmo bei įspūdingo – vaikui. Rygoje vaikui išrinkau Laimos šokolado muziejų.

Sūnelis labai nekantravo ir laukė, kada gi apsilankysime šokolado muziejuje. Paieškojusi atsiliepimų, radau pačių įvairiausių – vieniems patiko, kitiems ne. Perdaug nieko nesitikėjau, žinojau tik tiek, kad muziejus nedidelis ir gali būti daug žmonių. Muziejus patiko mums visiems. Jis nedidelis, bet moka pavergti lankytojų širdis. Pirmiausia – čia vaišina saldainiais! Gali valgyti kiek tik nori ( mandagumo ir proto ribose, žinoma ). Taip pat teka šokolado fontanas ir lankytojai vaišinami karštu šokoladu. Muziejuje galima susipažinti su Laimos fabriko istorija ir šokolado gamyba. O smagioji dalis yra ta, kad gali susikurti užrašą savo šokolado batonėliui bei nusifilmuoti smagiuose saldaininiuose filmukuose. Po visų atrakcijų mes dar aplankėme suvenyrų parduotuvėlę bei nupirkome šio to saldaus lauktuvėms.

Iš šokolado muziejaus pėsčiomis keliavome atgal į senamiestį, pakeliui užsukdami į Art Nouveau pastatais turtingas gatves – Alberta iela ir Elizabetes iela. Architektūros ir dailės stilius Art Nouveau ( dar vadinamas Jugendo ), klestėjo 1890 – 1910 metais. Rygoje šio stiliaus pastatai įtraukti į Unesco pasaulio paveldo sarašą. Nes tiek daug ir tokios kokybės daugiau niekur pasaulyje nėra. Va taip va. Grožėtis jugendo stiliaus pastatais reikia užvertus galvą į viršų.

Būčiau norėjusi ilgiau pasivaikščioti ir pasigrožėti architektūra, bet mano kompanijoje atsirado labai pavargusių ir labai sušalusių keliautojų. Tad abu vyrukus įkurdinau kavinukėje pailsėti bei sušilti, o aš užėjau pasižvalgyti, kaip gi atrodo jugendo stiliaus pastatai iš vidaus. Alberta iela Nr. 12 įkurtas Art Nouveau muziejus – šiuo stiliumi įrengtas butas. Tik įėjus, nepamirškite pakelti akių į viršų – labai graži šio namo laiptinė.

Vakarieniauti ėjome į jaukioje senamiesčio gatvelėje esantį restoraną The Good Father. Meniu yra picų, pastų ir labai gardžių kepsnių. Pavalgėme labai skaniai.

Sekmadienio rytą, prieš važiuodami namo, dar nusipirkome suvenyrų ir užsukome pasilepinti desertais į BakeBerry. Žinote, kai desertų tiek, kad sunku išsirinkti, ir visi jie – tarsi mažučiai meno kūriniai. Va čia aš tikrai užsuksiu, kai kitą kartą būsiu Rygoje.

Toks buvo mūsų savaitgalis Rygoje. O kuo ne mini atostogos? Tikrai žinau, kad važiuosim dar kartą ir turiu planų, ką norėčiau nuveikti. Jei turite rekomendacijų, ką įdomaus pamatyti, kur skaniai pavalgyti Rygoje, būtinai parašykite 🙂 .

2 mintys apie “Savaitgalis Rygoje

1. Rekomenduoju apsilankyti Latvijos nacionaliniame meno muziejuje. Kolekcija pristatyta puikiai, stiklinės grindys turbūt patiks tiems, kam menas dar nelabai įdomu. 🙂 Projektavo lietuviai.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.