Graikiją ir jos salas, kaip vieną iš mūsų atostogų krypčių rinkausi ir rinksiuosi dar ne kartą. Šįkart noriu pakviesti pakeliauti kartu su manimi po Rodo salą.

Rodo sala, nors nėra didelė, bet yra didžiausia iš Dodekaneso salyno, kuriam ji priklauso, salų. Sala yra Egėjo jūros rytuose, vos 18 km nutolusi nuo Turkijos krantų. Rodas tituluojamas kaip saulėčiausia Europos sala, kur saulė šviečia net 300 dienų per metus.

Prieš kelionę prisiskaičiau pačių įvairiausių įspūdžių ir nuomonių apie salą. Nuo “nedidelė sala ir nelabai yra ką ten veikti“ iki “viena gražiausių Europos salų, būtinai sugrįšiu ten dar kartą“. Mano nuomone, tai puiki ir labai graži sala, kurioje tikrai atras ką veikti kiekvienas. Yra čia puikių smėlio paplūdimių su toli ir palaipsniui gilėjančiu krantu, idealiai tinkančių šeimoms su vaikais. Yra mažų jaukių papludimių tarp uolų mėgstantiems gražų vaizdą aplink, mažų jaukių kaimelių, šimtus metų skaičiuojančių bažnyčių ir vienuolynų, puikių panoraminių vaizdų nuo uolų bei kalnų. Taip pat čia rasite turtingą istoriją turintį bei viduramžių dvasia alsuojantį Rodo miestą.

Šių savo atostogų labai be galo laukiau. Ir svajojau, kaip aš nieko neveiksiu, ilsėsiuosi, mėgausiuosi ir pamiršiu viską pasaulyje. Ir tikrai – visiškai atitrūkau nuo realybės ir nuo to pasaulio, kurį palikau namuose.  Su nieko neveikimu tai nelabai pavyko, nes nesame gulėtojai ir noras pamatyti ir pažinti neleido mums nusėdėti vienoje vietoje 🙂 . Na, bet laiko mes turėjome maksimaliai daug, tad užteko tikrai viskam, ką norėjome nuveikti.

Keletas detalių apie kelionę.

Laikas – liepos vidurys, pats karščiausias metas. Taip, tikrai buvo karšta. Bet – sala yra tikrai vėjuota, tad vėjas gaivino ir tas karštis nebuvo toks varginantis. Taip, buvo tokių vietų saloje, kur tikrai buvo galima išsilydyti nuo karščio. Kaip ir tokių, kur atrodė, jog vėjas gali tave nunešti. Kremai nuo saulės liepos mėnesį yra būtini, pradžioje 50spf, vėliau, ne pačioms jautriausioms vietoms jau tinka ir 20-30spf. Taip pat būkite atsargūs vaikščiodami basomis, nes dienos metu maksimaliai įkaista tiek smėlis, tiek bet koks kitas grindinys. Taigi su paplūdimio šlepetėmis reikia eiti iki pat jūros, kur jau šlapias smėlis 🙂 .

Skrydis – aviakompanija Ryanair iš Kauno. Bilietus pirkome dar pavasario pabaigoje. Pirma nusipirkome tik skrydį pirmyn, nes skrydžio atgal kaina mums pasirodė didoka. Šioje vietoje surizikavome, nes bilietai galėjo dar pabrangti arba jų visai nelikti. Bet vis dėl to laukėme, užsakę, kad apie kainos pasikeitimus šiai krypčiai bei datai mums atsiųstų pranešimą. Ir mums pavyko –  skrydis atpigo vos vienai dienai ir mes suspėjome jį nusipirkti. Skridome tik su rankiniu bagažu ir aš nustebinau pati save, supakuodama visą atostogų turtą į du cabin size lagaminukus ir kuprinę. Dar užsakėme privatų transportą iš oro uosto iki gyvenamosios vietos ir atgal.

Apsigyvenome apartamentų komplekse netoli Faliraki kurorto. Tai buvo visiškai ekonominė ir paprasta gyvenamoji vieta, kita vertus jauki ir palikusi labai mielus prisiminimus bei norą dar kart ten sugrįžti. Trivietis kambarys su balkonu buvo paprastas ir tvarkingas. Iki paplūdimio reikėdavo eiti apie 10 minučių. Baseino nėra, bet galima naudotis šalia esančio viešbučio baseinu, ką mes sėkmingai ir darėme 🙂 . Pusryčiams būdavo kavos bei arbatos, šviežiai spaustų apelsinų sulčių, šviežiai keptų bandelių bei blynelių. Taip pat visko pasigaminti sumuštiniams. To pačio pastato pirmajame aukšte įsikūręs supermarketas, kur rasi visus būtiniausius dalykus nuo paplūdimio reikmenų ir suvenyrų iki maisto ir vyno už protingą kainą. Viso šio komplekso šeimininkai – graikų šeima. Kur vyras rūpinasi viskuo ir visais, žmona ruošia kavą ir kepa blynelius pusryčiaujantiems, vyresnioji karta (seneliai) dažnai padeda aptarnauti klientus supermarkete. Taip pat visur dalyvauja ir šeimos vaikai bei augintinis (šuniukas), su kuriuo labai susidraugavo mūsų sūnus. Žodžiu, čia jautėmės kaip svečiuose ir šie šeimininkai savo svečiais labai ir labai rūpinasi. Labai rekomenduojame visiems, kas ieško nebrangaus ir jaukaus apgyvendinimo Rodo saloje. Nuoroda užsakymui per booking.com čia. Arba dar labiau rekomenduojam parašyti tiesiogiai užklausimą (galima gauti geresnę kainą 🙂 ).

Pats Faliraki kurortas laikomas vienu triukšmingiausių Rodo saloje. Mes gyvenome kurorto pakraštyje, tad vieta buvo tikrai rami. Kurortas turi pagrindinę gatvę, kurioje pilna parduotuvių, tavernų, barų, kelionių agentūrų bei automobilių nuomos punktų. Dienos metu kurorto gatvė būna tuščia, o vakarais, saulei leidžiantis, miestas atgyja ir šurmuliuoja. Faliraki paplūdimys yra ilgas, platus, smėlėtas, su toli ir ilgai gilėjančiu krantu. Ne centrinėje kurorto dalyje paplūdimys nėra apkrautas žmonių gausa, gana ramu ir netriukšminga. Žinoma,prisimaudėme ir primirkome vandenyje tiek, kad užteks visiems metams. Sūnus negalėjo atsidžiaugti maudynėmis, nardymu, žaidimais kamuoliu. Susirado draugų ir pramoko anglų kalbos. Neveltui sako, kad vaikai išmoksta kalbą bendraudami. Tad jis be vargo užsakydavo mums kavos/arbatos ,pirmas atbėgęs pusryčių, susišnekėdavo su žaidimų draugais. Juk tereikia tik keletos frazių ( what is your name, lets go, are you ready, look at me ir panašių ) ir žaidimai vyksta. Paskutinę dieną papludimyje net susibūrė tarptautinė berniukų komanda ir suorganizavo tikrą jūrų mūšį, apsiginklavę vandens šautuvais bei nardymo akiniais.

Jei būsite Faliraki, noriu rekomenduoti dvi tavernas, kurias mes labai pamėgome ir buvome abiejose po keletą kartų. Abi nebrangios, o maistas – tiesiog puikus. Tiesa, norint gauti laisvą staliuką, rekomenduojame ateiti ne vėliau aštuntos valandos vakaro arba bandyti rezervuoti staliuką iš anksto 🙂

Artisan Grill  siūlo tradicinius graikiškus grilio patiekalus, kurie tikrai labai skanūs. Porcijos didelės, tad nepersistenkite užsakydami 🙂 . Mixed grill porcijos 2 asmenims drąsiai užtektų ir trims. Būtinai užsakykite ir graikiškų salotų. Mousikorama yra mums ko gero labiausiai visoje Rodo saloje patikusi taverna. Vietoj meniu gauni lapą su jų siūlomais patiekalais, užkandžiais ir gėrimais, rašiklį ir susižymi, ką nori užsakyti. Kaskart atėjus, įdomu ragauti vis kitokius patiekalus. Rekomenduoju jų firmines salotas mousikorama su vištiena, sūrio rutuliukus, baklažanų pyragą pomidorų padaže, kalmarų žiedus ir krevečių saganaki ( krevetės su pomidorų padažu ir feta sūriu ).

Keliauti po Rodo salą yra tiesiog būtina, nes tikrai yra ką pamatyti. Saloje gana patogus susisiekimas autobusais. Žinoma, labai populiaru nuomotis automobilį, keturratį ar motorolerį. Yra nemažai kelionių agentūrų, siūlančių įvairias pažintines keliones po salą ir aplink ją ( laivais ). Mes išmėginome įvairų keliavimo būdą. Į Rodo miestą vykome autobusu, pirkome vieną ekskursiją iš agentūros, taip pat buvome išsinuomoję automobilį penkioms dienoms. Automobilį nuomavomės vietoje, tiesiog vaikščiodami po savo kurortą, užsukdami į nuomos agentūras. Ir kuo daugiau jų aplankėme, tuo mažesnė tapdavo kaina – nuo pradinės iki mūsų pasirinktos kaina sumažėjo kone perpus. Iš vakaro užsakius, rytą pasiėmėme automobiliuką be jokio užstato ir su pilnu draudimu.

Rodo saloje turistams labai populiaru nuomoti baltus automobilius. Šioje foto parkingas prie vienos iš lankytinų salos vietos vietų. Vienas iš automobilių – mūsų 🙂 .

Turbūt tiek norėjau pasakyti įžangai. Gal truputi per daug išsiplėčiau, kitose dalyse turėtų būti mažiau teksto ir daugiau vaizdų. Nes ketinu papasakoti ir parodyti, ką mes nuveikėme ir pamatėme Rodo saloje.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.