Diena tiesiog privalo prasidėti gardžiais pusryčiais, tiesa? Pusryčiaujame kepyklėlėje netoli mūsų hostelio.

Rytas Kopenhagoje apsiniaukęs, bet be lietaus, o tai jau yra labai gerai. Šiandien pirmas objektas mūsų planuose – Christiansborgo rūmai, iki kurių važiuojame autobusu. Kopenhagoje autobusai atrodo labai tvarkingi. Kad keleiviams būtų lengva orientuotis, yra ekranas, kuriame rodo stoteles. Kaip ir viskas puiku. Bet tas ekranas, pasirodo, gali vėluoti bei rodyti neteisingai. O autobusas gali stoti ne visose stotelėse. Mat, jei tau reikia išlipti būsimoje stotelėje, reikia paspausti mygtuką. Nes jei niekas mygtuko nepaspaus, o stotelėje nebus laukiančių žmonių, vairuotojas joje gali nesustoti. Taigi, mes nuvažiuojame šiek tiek per toli 🙂 .

Bet, rytinis pasivaikščiojimas dar niekam nepakenkė (sveikos gyvensenos žingsnių programą įvykdėme su kaupu) 🙂

Miesto vaizdai pakeliui į Christiansborgo rūmus.

Christiansborgo rūmai yra centrinėje Kopenhagos dalyje, Slotsholmen saloje. Rūmai buvo pagrindinė danų monarchų šeimos rezidencija iki 1794 metų, kai karališkoji šeima persikėlė į Amalienborgo rūmus. Tačiau ir šiandien karališkoji šeima naudoja dalį rūmų. Taip pat čia įsikūręs Danijos parlamentas, ministro pirmininko kabinetas, Aukščiausiasis teismas. Beje, rūmai buvo ne kartą sugriauti bei nuniokoti dviejų gaisrų. Taigi, dabartinis rūmų pastatas užbaigtas statyti tik 1928 metais.

Rūmų viduje pasivaikščiojome po karališkuosius kambarius, priėmimų sales. Didžiojoje rūmų salėje eksponuojami įspūdingi gobelenai, iliustruojantys Danijos istoriją nuo vikingų laikų.

Labai patiko karališkoji virtuvė. Įrengta tokia, kokia buvo Danijos karaliaus Christian X valdymo metu. Ir viskas paruošta taip, kaip vyko pasiruošimas vienam didžiausių karališkųjų pobūvių 1937 metais gegužės 15 dieną. Ant viryklių kunkuliuoja puodai, orkaitėje žybsi ugnis, o desertų kambaryje svaigina pyragaičių kvapas.

Christansborgo rūmų bokštas Tarnet yra aukščiausias visoje Kopenhagoje. Kylame liftu į viršų ir grožimės Kopenhagos panorama. Skaičiau, kad giedrą dieną nuo šios apžvalgos aikštelės matosi Švedija.

Išėję iš Christiansborgo rūmų, esame kaip tik prie kanalo, iš kur prasideda ekskursija laivu. Taigi, nieko nelaukdami, einame plaukti kanalų turu.

Kanalų turas mums labai patiko. Sėdėjome patogiame laive, grožėjomės vaizdais,  kiekvienas turėjome ausines, kur, pasirinkę norimą kalbą, klausėmės informacijos apie praplaukiamus objektus.

Kopenhagos operos pastatas

Black Diamond, parodų ir koncertų rūmai

Karališkieji Amalienborgo rūmai.

Mažoji Undinėlė. Sako, ji visada apsupta minios turistų. Patikrinsime tai rytoj 🙂 .

Iš viso pasiplaukiojimo man labiausiai patiko plaukimas mažesniu ir labai jaukiu Christianshavn kanalu.

Laivas dažnai plaukia po tiltais, kurie labai žemi ir siauri. Keliautojai yra perspėjami atsisėsti, kad nenuneštų galvų, bei laikyti savo galūnes laivo viduje. Beje, laiveliai turi radiatorius 🙂 . Berniukas kelionės pradžioje entuziastingai dairėsi bei mėgavosi kalbų įvairove ausinėse. Vėliau įsigudrino užmigti dienos miegelio – nuovargis ir šiluma padarė savo 🙂 .

Kelionę baigėme Nyhavn uoste. Laivas grįžta ir į pradinį tašką, kur įlipome – prie Christiansborgo rūmų. Beje, laivas kelionės pradžioje taip pat užsuka į Nyhavn, ten paima turistų, tai nesusipainiokite ir neišlipkite pradžioje, nes kelionė dar tik prasideda 🙂 .

Nyhavn uostą, kaip ir Undinėlę, pamatysite visuose Kopenhagą pristatančiuose bukletuose ir atvirukuose. Seniau Nyhavn buvo svarbus prekybinis uostas, į kurį suplaukdavo laivai iš viso pasaulio. Nyhavn kanalą supa spalvingi XVIII amžiaus namai. Seniausias šioje miesto dalyje yra Nr.9 pažymėtas namas. Namuose Nr. 20, 67 ir 18 gyveno ir kūrė rašytojas Hansas Kristianas Andersenas. Turistus Nyhavn uoste vilioja daugybė barų ir restoranų. Spėkite, ar mes atsispyrėme tai pagundai? Žinoma, ne 🙂 . Pradžioje aš, vienintelė iš kompanijos, graužiausi, kad brangiai mokėsime šioje turistinėje vietoje viename brangiausių Europos miestų. Bet, kita vertus, ko gero tik kartą gyvenime esame čia, tad reikia atsipalaiduoti ir mėgautis.

Pasivaikščioję po Nyhavn, autobusu važiuojame į savo hostelį. Keletą minučių pailsime ir keliaujame į Tivoli parką. Oras puikus, taigi linksmybių vakaras prasideda. Galiu pasakyti, kad į Tivoli parką būtiniausiai reikia nueiti, ypač jei esate su vaikais. O ir suaugusiems ten labai smagu, yra atrakcionų ir tikriems ekstremalams. Tik, dar prieš planuodami savo kelionę ir pirkdami lėktuvo bilietus į Kopenhagą, būtinai pasitikrinkite, ar parkas dirbs. Internetinis puslapis čia. Dar savaitė iki mūsų viešnagės, parkas buvo uždarytas pasiruošimui Helloween šventei. Lapkritį vėl kuriam laikui užsidarė –  pasiruošti Kalėdoms.

Bilietų yra įvairių rūšių. Mūsų Kopenhagos kortelė davė mums nemokamą įėjimą į parką. Tačiau už karuseles reikia mokėti. Galima mokėti atskirai – už pasirinktą karuselę. Arba pirkti vieną iš “viskas įskaičiuota“ bilietų. Mes nupirkome vaikišką “viskas įskaičiuota“ bilietą su kompanionu. Tai reiškia, kad berniukas galės eiti visur, kiek nori kartų, su vienu iš suaugusiųjų. Šiek tiek pasiblaškėme prie kasos, kuris gi iš suaugusiųjų eis. Bet kasoje mus nuramino – tai priklauso ne nuo jūsų, mielieji. Berniukas turi šį bilietą, tad jis ir rinksis, kurį iš jūsų vestis. Vaikas jautėsi vakaro karalius. Buvo labai maloningas ir ant karuselių eidavo po du kartus – vieną su mama, kitą su tėčiu 🙂 . Beje, šiandien, sekmadienio vakarą ir geru oru, žmonių buvo gerokai mažiau nei vakar, šeštadienį, prastu oru.

Praleidome nepakartojamą vakarą šiame spalvingame, stebuklingame, viename seniausių pasaulyje atrakcionų parke. Rytoj laukia nauja diena Kopenhagoje.

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.