Šiandien pirmoji diena per visą savaitę, kai rytas išaušo apsiniaukęs ir niūrokas. Išsikraustome iš savo apartamentų Riva del Garda ir važiuojame jau vakarine Gardos ežero pakrante.  Kelias veda uolėtais skardžiais, krentančiais tiesiai į ežerą ir ilgais tuneliais per kalnus.

Netoli Riva del Garda, vakarinėje Gardos ežero pakrantėje, įsikūręs nedidelis žavus miestelis Limone sul Garda. Ne tik pavadinimas jo citrininis. Citrinų saldainiai, citrinų džemas, citrinų likeris, citrinų muilas, indai dekoruoti citrinomis ir daugybė kitų suvenyrų. Gatvių pavadinimų ir namų numerių lentelės dekoruotos citrinomis. Citrinų pilis ir citrinų muziejus, kuriame matėme daugybę įvairiausių citrusinių medžių rūšių, žydinčių ir jau brandinančių vaisius.

Miestelis tarsi kabo ant uolos, jaukios gatvelės kyla aukštyn į kalną. Krantineje ir gatvelėse aplink ją verda gyvenimas, atplaukia ir išplaukia laivai, turistai zuja po suvenyrų parduotuvėles ir restoranėlius.

Būtinai pakilkite kuria nors gatvele aukščiau arba nueikite iki citrinų pilies -muziejaus (reikia kilti į viršų), iš kur atsiveria Limone sul Garda panorama.

Mums atvykus į Limone sul Garda lijo lietus, bet netrukus lyti nustojo ir mes galėjome ramiai pasivaikščioti, apžiūrėti miestelį ir nusipirkti suvenyrų. O debesys aplink artinosi labai negražūs. Kai jau pradėjome ieškoti restoranėlio pietums, pradėjo lyti, o pietaujant liūtis visiškai įsismarkavo. Tad pietavome labai neskubėdami, kol lietus šiek tiek aprimo ir galėjome nevisiškai sušlapdami nueiti iki automobilio.

Taip ir palikome Gardos ežerą ir jo žaviuosius miestelius, paskendusius pilkuose debesyse ir lietuje.

Važiuojant link Bergamo miesto, pasirodė saulė, nes visi debesys liko prie Gardos. Atvykę į savo apartamentus Bergame, įsikūrėme ir išsiruošėme į miestą. Planas buvo toks – pėsčiomis einame per žemutinį miestą iki funikulieriaus, pakilę pasivaikštome po senamiestį ir einame vakarieniauti.

Bet plano įgyvendinti nepavyko. Išėjus į miestą pamatėme, kad artinasi siaubingai didelis ir juodas lietaus debesis. Tik laiko klausimas, kada iš jo pasipils baisinė liūtis. Taigi perkame autobuso bilietus ir į senamiestį važiuojame autobusu. Jei nepavyks pasivaikščioti, tai bent pavakarieniausime. Išlipus senamiestyje, laiko pasivaikščiojimams jau neturime. Nes dar vos aštuonios valandos , o tamsu tarsi jau būtų vėlyvas vakaras. Tad einame į apartamentų šeimininkės rekomenduotą gatvę via B. Colleoni, kur, pasak jos, yra daug restoranėlių ir bet kuriame jų pavalgysime gardžiai. Restoranėlių toje gatvėje tikrai yra…Bet mums nėra labai paprasta apsispręsti į kurį eiti. Tamsu, vėjas kyla, berniukas zyzia kad pavargo ir nori valgyti. O mes blaškomės. Kol nepradeda kristi lietaus lašai. Tada skubiai neriame į artimiausią restoraną, kuriame vyksta lauke sėdėjusių klientų evakuacija į vidų. Restorane šioks toks samyšis, bet staliuką mes gauname. Ir vėliau suprantame, jog mums pasisekė. Nes vėliau dar ėjo ne vieni, jau šlapi ir nusiminę, bet laisvų vietų nebebuvo.

Taigi, paskutinė atostogų vakarienė Bergame buvo soti, skani ir ilga. Ragavome tradicinio Bergamo patiekalo casoncelli – pailgos formos ravioliai, iškepti šalavijų aliejuje, patiekiami su skrudintom bekono juostelėmis. Puikūs! Mums vakarieniaujant iš lauko girdėjosi siaubingi liūties garsai ir kelis kartus buvo dingusi elektra.

O lauke tuo tarpu buvo ne tik lietus, bet ir kruša, gana dideliais ledo gabalais. Einant namo, berniukui buvo smagu tuos ledo gabalėlius, panašius į ledinukus, imti tarsi smėlį saujomis ir žarstyti.

Su tokiom orų permainom mes baigiame savo atostogas Italijoje. Ryte važiuosime į oro uostą, atiduosime automobilį, ir mūsų lauks skrydis namo.

Ciao Italia, tikrai dar sugrįšim, bet tik po kelių metų 🙂 . O kitais metais labai norėčiau ištarti Bonjour de France.