Papusryčiavę šiandien keliaujame į Vatikaną, iki kurio mums visai netoli nueiti pėstute. Rytas saulėtas ir šiltas, taigi diena, kaip ir vakar, vėl nusimato karšta.

Vatikano aikštė ryte.

Nieko nelaukdami stojame į eilę prie įėjimo į Šv. Petro baziliką. Eilė ryte dar nėra labai didelė, vis dėlto šiek tiek užtrunkame, kol prieiname prie patikros postų. Į baziliką  negalima įsinešti jokių aštrių daiktų. Taip pat reikia pasirūpinti savo apranga. Negalima vilkėti drabužių apnuogintais pečiais,  sijonai arba šortai turi būti žemiau kelių.

Po patikros einame į vieną didžiausių pasaulyje katalikų šventovių. Mums teko laimė bei garbė įeiti į baziliką pro Šventąsias duris ( Porta Santa ). Šias duris popiežius specialios ceremonijos metu atveria tik kas 25 metus ir visus jubiliejinius metus durys būna atviros. Paskutinį kartą jas atvėrė Jonas Paulius II – asis 2000 -aisiais metais. Taigi mūsų apsilankymo metu metai nebuvo jubiliejiniai. Bet popiežius Pranciškus padarė išimtį, paskelbdamas 2016 metus gailestingumo metais ir atvėrė šventasias duris.

Šv. Petro bazilikos dydis ir puošnumas daro didelį įspūdį. Čia yra 45 altoriai, 11 koplyčių, sukaupta daugybė meno šedevrų.

Bazilikos centre, virš pagrindinio altoriaus – 30 metrų aukščio bronzinis baldakimas.

Bronzinė Šv. Petro statula. Pati Šv. Petro bazilika stovi toje vietoje, kur buvo palaidotas šis apaštalas ir pirmasis popiežius. Apaštalas sėdi soste, viena ranka laimina tikinčiuosius, kitoje laiko Dievo karalystės raktus. Tikima, kad ši statula turi dieviškųjų galių. Tereikia paliesti dešinę pėdą…

Pirmoje koplyčioje, nuo įėjimo dešinėje pusėje – Michelangelo “Pieta“. Skulptūra vaizduoja Mariją, laikančią glėbyje Kristaus kūną. Skulptūra yra uždengta apsauginiu stiklu, nes 1971 m. vienas iš bazilikos lankytojų ją puolė daužyti plaktuku. Nuskilusius marmuro gabaliukus tuoj pat susirinko šalia buvę turistai.

Dėl tų stebuklingųjų galių. Turbūt kiekvienas, būdamas tokioje vietoje, sustoja akimirkai susimąstyti bei pasimelsti. Paprašyti kažko asmeniško, kažko labai svarbaus. Prieš labai daug metų ( dabar atrodo, kad praeitame gyvenime ) aš lankiausi Romoje autobusinės agentūrinės kelionės metu. Tuo metu buvo labai sudėtingas laikotarpis mano gyvenime. Jaučiausi tarsi ant bedugnės krašto. Ir čia, šioje bazilikoje, drįsau paprašyti kažko stebuklingo, ko, galbūt, nesitikėjau išsipildant. Ir galiu patvirtinti – čia yra stebuklingų galių. Tik reikia labai norėti.

Apžiūrėję pagrindinius bazilikos objektus, tiesiog vaikščiojome ir grožėjomės. Žmonių, žinoma, minios. O kai eina grupė, tai tik spėk trauktis iš kelio, nes jei nenuneš tavęs, tai tavo vaiką nuneš tikrai 🙂 . Aš bazilikoje uždrausčiau ne tik aštrius daiktus, bet ir selfių lazdas. Turistai kaip išprotėję mojuoja tom selfių lazdom: “aš ir Pieta“, “aš ir baldakimas“, “aš ir šv. Petras“. Norint  ramiai pasimelsti, reikia susirasti kuo nuošalesnę vietą arba užeiti į vieną iš koplyčių.

Dalių išleidžiame kopti į bazilikos kupolą. Aš lieku su mama ir sūneliu, į kupolą esu lipusi senesnėje savo kelionėje.

Mes dar šiek tiek pasivaikštome po baziliką. Apsilankome suvenyrų parduotuvėje. Aš perku magnetuką, mama kryželį, žvakių. Staigaus įkvėpimo apimta, mama dar nusiperka buteliuką šventam vandeniui. Ir jai nurodo kur eiti, kad pripiltų to švento vandens. Truputėlį pasiblaškome, kol randame, kas ir kur turi jo įpilti 🙂 .

Išeiname iš bazilikos į Šv. Petro aikštę. Nuo bazilikos iš abiejų pusių aikštę tarsi delnai gaubia kolonada.  Kolonados autoriaus architekto Gian Lorenzo Bernini mintis buvo, kad į aikštę įžengę tikintieji pasijustų tarsi Dievo glėbyje. Kolonada papuošta šventųjų statulomis, kurių yra 140. Aikštę puošia du simetriškai pastatyti fontanai. Aikštės centre stovi 25 metrų aukščio egiptietiškas obeliskas. Gera atsistėsti ant laiptelių šone prie kolonados ir stebėti Šv. Petro aikštę. Berniukui tuo tarpu smagiausia buvo po aikštę vaikyti Vatikano balandžius.

Į šv. Petro bazilikos kupolą verta ir tiesiog būtina užkopti. Ant bazilikos stogo užkilkite liftu. O toliau reikės įveikti 320 laiptelių. Laipteliai veda siaurais ir vingiuotais koridoriais, vietomis yra labai siauri ir aukšti. Kas turi labai stiprią aukščio ar klaustrofobijos baimę, vis dėlto turėtų susilaikyti nuo kopimo. Iš savo ankstesnio kopimo pamenu isterijos apimtą dūstančią moterį, įstrigusią kažkurioje laiptelių atkarpoje. Kas turi įveikiamas baimes, tiesiog galvokite apie tikslą, tolygiai kvėpuokite, ir jums pavyks 🙂 .

Po Vatikano einame pietauti. Rekomenduoju šią piceriją, kurią pasirinkome pasiskaitę atsiliepimus Tripadvisor portale. Picos puikios, ir, užbėgdama į priekį pasakysiu, kiti patiekalai irgi puikūs, nes čia mes pietausime ir rytoj.

Pailsėję ir labai skaniai pavalgę, šiek tiek aptingstame. Bet vakarą nutariame praleisti mieste, tad sėdame į metro ir važiuojame prie Koliziejaus. Dar kartelį pasigrožime šiuo puikiu vaizdu.

Toliau keliaujame Fori Imperiali gatve link Kapitolijaus kalvos.

Kapitolijaus kalva yra viena svarbiausių Romos vietų, čia įsikūrusi Romos miesto savivaldybė. Ant Kapitolijaus kalvos prieš 2500 metų iškilo ir pirmosios antikinės Romos šventyklos. Į Kapitolijaus kalvą veda Michelangelo projektuoti Cordonata laiptai.Aikštės centre Marko Aurelijaus skulptūra. Ant Kapitolijaus kalvos yra ir Vilkės, žindančios Romos įkūrėjus Romulą ir Remą, skulptūra. Abi šios skulptūros – kopijos. Jų originalai stovi Kapitolijaus muziejuje.

Nuo Kapitoljaus kalvos, jau vakarėjant, pėsčiomis keliaujame link Trevi fontano. Norime juo pasigrožėti sutemus. Pakeliui dar užsukame suvalgyti ledų bei pašmirinėjame po suvenyrų parduotuvėles. Perku magnetukų, knygų skirtukų. Berniukui – gladiatorių figūrėlių.

Trevi fontanas vakare.

Paskutinį kartą pasigrožėję Trevi, keliaujame namo ilsėtis. Jaučiamės pavargę ir pilni įspūdžių. O rytoj laukia diena viename didžiausių ir turtingiausių pasaulio muziejų.