Rytas Romoje išaušo saulėtas ir šiltas. Visiems, keliaujantiems Romoje, labai rekomenduoju – eikite pusryčiauti į miestą. Tikrai surasite netoliese savo gyvenamosios vietos kepyklėlę ar kavinukę, jų Romoje pilna. Mes savo apartamentuose turėjome virtuvę, kur tikrai nebūtų jokių problemų išsivirti kavos bei pasiruošti pusryčius. Bet tie pusryčiai visai netoli mūsų apartamentų esančioje kepyklėlėje buvo vienas iš šios kelionės neabejotinų malonumų. Kiekvieną rytą ( išskyrus vieną ) mes pradėdavome čia.

Kava, šviežiai keptos bandelės. Sūnelis pamėgo keksus ir sausainius. Italai pusryčiauja saldžiai. Ir jei mėgstate cappuccino ar latte kavą – gerkite ją tik pusryčiams. Jokiu būdu ne po pietų ar vakare.

Kas rytą kepyklėlė tiesiog šurmuliuodavo nuo lankytojų kalbų ( turistų bei vietinių ). Gera būdavo stebėti žmones. Skubančius ir geriančius espresso stovint prie baro. Arba pasipuošusias garbaus amžiaus senjoras, geriančias puodelį capuccino su pyragėliu. Turistus, geriančius kavą ir studijuojančius išskleistą ant stalo žemėlapį.

Sugundžiau pusryčiams mieste? Tikrai verta 🙂

Na , bet jau pats laikas vykti apžiūrėti Romos. Kuo anksčiau pradėsim, tuo, tikėtina,bus mažiau žmonių. O mūsų rytas nesigavo labai ankstyvas.

Sėdame į metro ir važiuojame prie Koliziejaus. Nuo jo pradėsime mūsų pažintį su Roma. Yra vos kelios metro stotelės, kuriomis galima pasiekti istorinį miesto centrą. O po patį centrą teks vaikščioti pėsčiomis. Kaip kad buvome skaitę knygoje, geriausi ratai Romoje – kojos. Ir tai visiška tiesa. Metro bilietus įsigysite metro stotelių automatuose arba kioskuose. Metro galite susidurti su nemažomis miniomis žmonių, būtinai saugokite daiktus ir kišenes ( tas patarimas galioja ne tik metro, bet ir visuose turistiniuose objektuose ).

Prieš daugiau nei 2000 metų pastatytas Koliziejus talpindavo net 50 000 žiūrovų. Tai didžiausias amfiteatras, pastatytas senovės Romeje ir išlikęs iki šių dienų. 8 amžiuje vienuolio  užrašyta pranašystė sako “Sugrius koliziejus, sugrius ir Roma. Sugrius Roma, sugrius ir pasaulis”.

Prie koliziejaus mus pasitinka ir minios žmonių. Stojame į eilę, kad papulti į vidų. Laimė, nereikia stovėti eilėje prie bilietų. Bilietus nusipirkome internetu čia. Taigi, stovime eilėje prie įėjimo, kurioje jau visi su bilietais. Eilė didelė, bet juda gana greitai. Praeiname pro patikros postą, kur skanuoja ir daiktus, ir turistus, kaip oro uoste.

Koliziejuje susirinkę žiūrovai susėsdavo ratu, kylančiose į viršų pakopose. Arenos grindinys buvo medinis, padengtas švariu smėliu, kuris sugerdavo čia išsiliejusį kraują. Po arena buvo patalpos, kur buvo laikomos dekoracijos, taip pat narvai su kovose naudojamais gyvūnais,  vergais ir gladiatoriais. Čia buvo įrengta kanalizacos sistema ir dažnai arena būdavo užliejama vandeniu bei organizuojami jūrų mūšiai. Į vandenį net būdavo įleidžiami krokodilai, kurie sudraskydavo įkritusius vandenin kovotojus.

Ar galite įsivaizduoti, kiek daug visko matė šios sienos.

Sūneliui įdomiausia buvo gladiatoriai ir jų kovos. Kaip kaudavosi, su kuo ir kodėl. Koliziejaus suvenyrų parduotuvėje berniukas išsirinko knygą su daugybe iliustracijų apie senovės Romą, Koliziejų, gladiatorius bei jų kovas. Nedidelio formato  knyga nebuvo pigi, bet tikrai puiki.  Jei vykstate į keliones su vaikais, pirkite jiems suvenyrų. Leiskite rinktis patiems. Berniukas labai vertina šią savo knygą, tūkstančius kartų skaityta ir vartyta ji. Po kelionės nešdavosi ją į darželį, kur vartydavo su draugais. Ir šiandien ji jam dar neatsibodusi. Prieš kelionę galvojau, kad vaikas Romą atsimins kaip miestą, kur skaniausi pasaulyje ledai. Dabar jo paklausus apie Romą, pirmiausa jis atsimena gladiatorius.

Pro Koliziejaus arką atsiveria gražus vaizdas į pušimis papuoštą San Gregorio gatvę ir imperatoriaus Konstantino I -ojo triumfo arką.

Išėję iš Koliziejaus patraukėme šonine gatvele gilyn į miestą. Ieškojome kur užkąsti, nes mūsų kompanijoje jau buvo alkanų. Nebuvo taip lengva ir greita, kaip tikėjomes. Kaip tik pietų metas, mūsų kompanija nemaža ir keliose kavinėse negauname vietų. Vienoje mus patikina, kad reikės visai nedaug palaukti ir atsilaisvins staliukas. Kas mums belieka – laukiame. Ilgai netrukus, jau sėdame prie pietų stalo. Kad prisėdame, tai prisėdame 🙂 . Užtrunkame, bet pailsime ir pavalgome labai skaniai. Juk atostogos.

Po pietų keliaujame į Romos forumą, kuris yra priešais Koliziejų, įėjimas iš San Gregorio gatvės. Romos forumas išsidėstęs tarp Palatino ir Kapitolijaus kalvų. Antikos laikais būtent ši vieta buvo miesto centras. Pirmiausia buvo nutiesta pagrindinė gatvė via Sacra, į ją vėliau įsiliejo kitos miesto gatvės ir ši vieta tapo antikinės Romos visuomeninio ir politinio gyvenimo centru. Dabar, vaikštant po Romos forumą, galima pamatyti kadaise buvusios didingos imperijos pastatų liekanas ir gatvių fragmentus.

Pirmiausia keliaujame ant Palatino kalvos, pasivaikštome po ten stūksančius griuvėsius.Nuo Palatino kalvos apžvalgos aikštelių puikiai matosi visas Romos forumas. Pažvelgus į kitą pusę, matosi Koliziejus.

Pasigrožėję vaizdais, keliaujame į patį Romos forumą ir vaikštome jo gatvėmis tarp kolonų ir šventyklų liekanų. Norintys pagal žemėlapį gali susirasti kokios konkrečiai tai šventyklos dalis ar kolona. Bet man labiausiai patiko tiesiog vaikščioti ir įsivaizduoti anksčiau čia buvusį gyvenimą.

Iš Romos forumo išeiname į Fori Imperiali gatvę. Ši plati gatvė jungia Koliziejų ir Venecijos aikštę. Savaitgaliais šioje gatvėje uždaromas eismas ir ji tampa pėsčiųjų gatve. Žmonių daug, groja muzika. Išilgai šios gatvės, vienoje pusėje yra mūsų ką tik lankytas Romos forumas, o kitoje pusėje – Trajano forumas. Ši gatvė puiki vieta grožėtis antikinės Romos paliktais istoriniais paminklais.

Prieiname Venecijos aikštę ir Tautos altorių – Viktoro Emanuelio II – ojo paminklą. Didelis balto marmuro monumentas šviečia iš tolo. Viktoras Emanuelis buvo pirmas suvienytos Italijos karalius ir laikomas tėvynės tėvu. Monumento centre – bronzinis raito karaliaus paminklas. Patys romiečiai šį monumentą pavadina “vestuviniu tortu”. Panašu, tiesa ? 🙂

Čia pat yra ir Kapitolijaus kalva, bet jau pradeda temti ( spalio pabaiga vis tik ) ir jos lankymą atidedame kitai dienai.

Keliaujame vakarėjančio miesto gatvėmis. Prieiname aikštę su bažnyčia, užsukame vidun. Bažnyčios lubos gausiai išpuoštos freskomis. O kad nereikėtų žiūrėti užvertus galvą, ant grindinio įtaisytas veidrodis, kuris atspindi lubų puošybą.

Keliaujame pro Panteoną, prie jo įėjimo nemaža eilė turistų. Ir, nors mano vyras kažkokiu stebuklingu būdu su plūstelėjusia minia yra įnešamas į Panteono vidų, mes į jį neiname. Ateisime dienos šviesoje. Taigi,sulaukę išsigelbėjusio vyro, keliaujame toliau.

Norime paragauti ledų garsiojoje Giolitti ledainėje.Ji įsikūrusi Uffici del Vicario gatvėje. Ši ledainė garsėja nuostabaus skonio ledais ir gyvuoja nuo XIX amžiaus pabaigos. Ši vieta ir seniau, ir šiandien labai mėgstama kino žvaigždžių bei politikų.

Ledainėje pilna žmonių, ji dūzgia tarsi bičių avilys. Pirmiausia reikia išsirinkti kokio dydžio porcijos norėsi, tada kasoje susimokėti ir su gautu čekiu jau eiti rinktis savųjų ledų. Nuo žmonių ir ledų gausos gali susisukti galva. Šiaip ne taip pagaliau išsirenkame ir gauname savo ledus. Einame į lauką ir valgome stovėdami, kaip kad daro dauguma. Galima ir kitaip – ramiai atsisėsti prie stalelio ir laukti kol tave aptarnaus pasipuošęs personalas. Kaina už šį malonumą bus gerokai didesnė. Taip, ledai tikrai labai gardūs. Tik man būtų žymiai smagiau jais mėgautis ramiai prisėdus prie stalelio. Gal kitą kartą, jei būsiu Romoje 🙂 .

Po ledų supratome, kad mūsų sūnelio baterijos šiai dienai jau visiškai išsikrovusios. Ir taip stebėjausi, kad jis taip ilgai išlaikė. Pirma kelionė jau be pietų miegelio.

Tad leidžiame likusiai šeimos daliai dar pasimėgauti vakarine Roma, o mes keliaujame į savo apartamentus. Pakeliui dar prigriebiame po picos gabaliuką išsinešimui. Berniuką pabaigoje jau reikia panešti. Prieš miegą vaikas nori, kad pasakočiau jam apie gladiatorius. Ir užmiega su mintimis apie juos.

Rytoj laukia nauja diena Romoje.

5 thoughts on “Roma. Koliziejus, Palatino kalva ir Romos forumas.

1. Prašom daugiau tokių skanių nuotraukų nedėti ir nejaudinti be reikalo silpnų skaitytojų, ačiū 🙂

1. Ele, šito tai negaliu pažadėti 🙂 . Bet gal įkvėpsiu aplankyti Romą ir visko paragauti? Ten skanu 🙂 .

1. Visa tai ten rasite. Mes neabejingi Italijai, neseniai grįžome iš dar vienos kelionės šioje šalyje. Ir dar tolimuose planuose bent kelios tikrai bus 🙂