Išsimiegojome puikiai, pro atvirą langą dvelkė gaivi vėsa ir nesigirdėjo jokio triukšmo. Apartamentų vieta tikrai puiki, namas stovi vidiniame kieme, nesigirdi jokio triukšmo iš lauko. Naktį nulijo lietus, rytas išaušo vėsokas, bet be lietaus.

Savo apartamentuose turime virtuvę bei valgomajį stalą, tad pusryčius ruošiame namie. Papusryčiavę pradedame savo dieną Taline.  Programą Taline mes dalinome į dvi dalis – rytinę ir popietinę. Privalomas sūnaus pietų miegelis diktavo savo ritmą.

Talino senamiestis – vienas geriausiai išlikusių viduramžių miestų Europoje su akmenimis grįstomis siauromis gatvelėmis, istoriniais pastatais ir viduramžių dvasia. Talino senamiestį juosė gynybinė siena, kurios nemaža dalis yra išlikusi iki šiol, su gynybinės sienos ir vartų bokštais. Bokštų yra išlikę 26, kiekvienas jų turi savo vardą.

Mus pasitinka Tompea kalvos puošmena – Aleksandro Nevskio katedra.

Ši ortodoksų  katedra pastatyta 1900 m. paskutinio Rusijos caro Nikolajaus II. Įspūdingi katedros kupolai ir puošyba, varpinėje yra net 11 varpų, tarp kurių ir didžiausias Taline – 15t sveriantis varpas. Man ši katedra – vienas Talino miesto simbolių. Gal todėl , kad kasdien pro ją eidavom į senamiestį ir atgal, kad ji mus sutiko ir išlydėjo. Ji graži, kitokia nei visos kitos bažnyčios, tarsi karūna sėdi aukščiausioje Talino senamiesčio vietoje. Užeiname į katedros vidų. Viduje taip pat gausiai ir labai puošniai dekoruota, dega daug žvakelių, jauku. Fotografuoti viduje negalima.

Šalia Katedros – Talino parlamento pastatas, Tompea pilis ir Ilgojo Hermano bokštas, kurio viršuje plazda Estijos vėliava.

Švč. Mergelės Marijos katedra – seniausia bažnyčia Taline. Galima užlipti į jos bokštą, nuo kurio atsiveria graži žemutinio Talino senamiesčio panorama.

img_5507_fotor_collage

Toompea kalva turi tris panoramines aikšteles, nuo kurių galima grožėtis senamiesčio panorama. Šiandien mes aplankėme dvi iš jų.

Jau tada, žvalgantis nuo panoraminės aikštelės, man į akis krito šis bokštas. Tas, pats aukščiausias paskutinėje panoramos nuotraukoje. Tai Olevistės bažnyčios bokštas. Va nuo ten tai turėtų atsiverti puiki panorama į visas puses. Nes nuo Toompea kalvos panoraminių aikštelių matome tik žemutinį senamiestį. Ir nematome Aleksandro Nevskio katedros. O nuo Olevistės bokšto ji turėtų matytis… Va tokios mintys mane aplankė toje panoraminėje aikštelėje, bet kol kas jas pasilaikiau sau. Ir mes keliavome toliau Talino senamiesčiu.

img_5550_fotor_collage img_5524_fotor_collageimg_5550_fotor_collage2

Niguliste – Šv. Nikolajaus bažnyčia. Viduje yra bažnytinio meno muziejus, bet bažnyčia šiandien buvo uždaryta.

Helemano ir Munkedetagune bokštai ir miesto siena. Šia sienos atkarpa galima pasivaikščioti, o Helemano bokšte galima aplankyti jame įkurtą meno galeriją.

Katariina Kaik – šv. Kotrynos pasažas. Ši siaura pėsčiųjų gatvelė yra viena gražiausių ir seniausių Talino senamiestyje.

img_5623img_5622_fotor_collage1

Prisėdame vienoje, mano iš anksto nusižiūrėtoje, kavinukėje. Kavos, arbatos ir pyragų.img_5606_fotor_collage01

Po tokio pasivaikščiojimo berniuko mažosios kojelės jau pavargo, keliaujame namo miegoti pietų miegelio.

img_5625_fotor_collage1

Popietę važiuojame į Kardiorg parką. Važiuojame tramvajumi, perkame vienkartinius bilietus pas vairuotoją.

Kardiorg parką ir rūmus įrengė Rusijos caras Petras I savo žmonai Jekaterinai. Parką puošia gėlynai, tvenkiniai ir fontanai.

img_5646_fotor_collageimg_5662

Mums vaikščiojant po Kardiorg parką, grėsmingai artėjo juodi kaip naktis debesys ir griaustinis. Teko paskubėti, nes grėsė rimta liūtis. Aspižvalgėme, kur dangus giedresnis ir ėjome ta kryptimi, tikėdamiesi prasilenkti su lietumi.

Alėja link paminklo Russalka. Ten dangus šviesesnis.

Paminklas Russalka buvo pastatytas rusų laivo Rusalka atminimui. Laivas nuskendo 1893 metais plaukdamas iš Talino į Helsinkį.

Išeiname prie jūros.

Trumpa susimastymo akimirka. Kartais pačios netikėčiausios mintys apsilanko mažose galvelėse.

Berniuko dinozaurai taip pat kartu 🙂

Pėsčiųjų ir dviračių takas pajūryje.

Lietaus mums pavyko išvengti. Pasivaikščioję pajūriu, tramvajumi grįžome į senamiestį. Beje, važiavome “zuikiais“. Neturėjome tikslaus kiekio smulkių monetų, o vairuotoja neturėjo gražos.

Vakarienei apsilankėme Rotušės pastate esančioje viduramžių stiliaus užeigoje III Draakon. Čia yra verdama elnienos sriuba ir kepami pyragėliai su daržovėmis – kopūstais ir morkomis. Meniu čia nerasite – juk viduramžiais nebūdavo popieriaus. Apie maistą papasakos ir ko turi pasiūlys prie baro pasitinkanti šeimininkė. Viduje – mediniai stalai su suolais, viskas apšviesta tik žvakių šviesa. Sriuba patiekiama moliniuose dubenėliuose, alus moliniuose asočiuose. Įrankių nėra, sriubą prašome gerti tiesiai iš dubenėlių. Sodraus skonio sriuba ir šilti šviežutėliai pyragaičiai labai patinka mudviem su mama. Mes galėtume išgyventi ir viduramžių laikais. O štai vyrukams būtų problemų. Jiems nepatinka nei sriuba, nei pyragaičiai.

img_5748_fotor_collage

Po mūsų su mama sočios vakarienės, einame ieškoti kur pamaitinti vyrukus. Adresu Rataskaevu gatvė 3 yra blyninė. Didžiulė blyninės salė tik įėjus nekėlė susižavėjimo. Bet pamačius, kad šioje didžiulėje salėje beveik visi staliukai užimti, nutarėme likti. Didelis lietinių blynų su įvairiausiais įdarais pasirinkimas ir nedidelės kainos. Porcijos labai didelės.

img_5760_fotor_collage

Po dviejų sočių vakarienių, neskubėdami keliaujame namo.

img_5780_fotor_collage

Rytoj laukia nauja diena Taline.

7 thoughts on “Talinas. Senamiestis ir apžvalgos aikštelės. Kardiorg parkas.

1. Teko skaityti legendą, kad Aleksandro Nevskio katedra pastatyta ant estų tautos legendinio didvyrio Kalevo kapo. Man tai toks caro valdžios, rusifikacijos ir okupacijos simbolis šventoje estams vietoje. O Oleviste nuostabi. 🙂

1. Taip, ji ir buvo pastatyta kaip carinės Rusijos, tuo metu valdžiusios estų žemes, simbolis. Ir vietą pasirinko ne bet kokią, o aukščiausią miesto vietą. Skaičiau, kad estai norėjo ją nugriauti. Bet vis dėlto paliko. Bet ji graži, kaip ten bebūtų . O Oleviste mano meilė 🙂