Planuodami šią kelionę, į lankytinų objektų sąrašą įtraukėme ir kelis muziejus, kurie turėtų patikti ir mažiems vaikams, ir suaugusiems. Vienas jų – Tartu AHHAA mokslo muziejus, apie kurį skaičiau labai gerų atsiliepimų.

Rytas Tartu išaušo gražus ir saulėtas. Išsimiegojome mes neblogai, nors sąlygos tam nebuvo itin palankios. Mat šalia mūsų buvo vienas iš Tartu universiteto pastatų. Ir jame vyko kažkokio fakulteto, kuriame mokosi tik vaikinai, šventė. Šventė vyko lauke, vaikinai gražiai pasipuošę vienodomis uniformomis. Ir jie uoliai, garsiai bei gražiai dainavo visą naktį. Bet, laimė, mūsų nuovargis buvo stipresnis :).

Taigi, išsimiegoję ir papusryčiavę, išsikraustome iš apartamentų ir važiuojame į AHHAA mokslo muziejų, kuris visai netoli.

Perkame bilietus į muziejų ir į planetariumą. Buvo šiek tiek abejonių dėl planetariumo, nes į jį įleidžiami vaikai tik nuo 5 metų amžiaus. Mes vieningai patikinome, kad mūsiškis, nors ir nėra tų 5 metukų, nebijos ir išsėdės ir gauname vietas planetariume seansui 11 valandai. Aš širdyje šiek tiek nerimavau dėl to “nebijos ir išsėdės”, bet labai norėjau į tą planetariumą.

Mokslo muziejus – nuostabus. Tikrai patiks ir įvairaus amžiaus vaikams, ir suaugusiems. Technikos salėje bandėme įvairiausius mechanizmus, kėlėme save į viršų lynais pritvirtintose kėdėse. Keitėme savo balsą balso keitimo aparatuose. Dalius su berniuku praėjo astronautų treniruotę ir buvo apsukti aplink savo ašį specialioje kapsulėje. Berniukas buvo labai laimingas, galėdamas pasėdėti gaisriniame automobilyje. Labai patiko veidrodžių labirintas – prieš einant į jį reikia užsimauti medžiagines pirštines, kad nenutapšnotum veidrodinių sienų. Nes, bent jau man, einant tuo labirintu, reikėjo liesti sienas rankomis, kad suprasčiau kur eiti. Galima buvo išbandyti save pusiausvyros tunelyje, kuriame aš su berniuku tik įėjusi, iškart praradau pusiausvyrą ir supratau, kad man, su svyrančiu vaiku už rankos, toliau geriau neiti. Dar turėjome pavargti, kol išsikapanojome atgal. Žaidimų salėje vaikščiojome tarp didžiulių boulingo kamuolių, vaikai žaidė ant didelio biliardo stalo su kamuoliais tarsi futbolo aikštėje.

img_5347_fotor_collage

img_5355_fotor_collage

Berniukui labai patiko vandens bandymai. Jis pats vandens srovėmis galėjo pakelti kamuoliukus į viršų, mygtuku pajungti fontaną, kelti į viršų vandens burbulus, sukelti vandens sūkurius.

Dalius važiavo dviračiu ant aukštai virš salės pakabinto lyno.

Gamtos salė pristato įvairias gyvybės formas, žuvis ir koralus iš raudonosios jūros. Supažindina su žmogaus anatomija.

img_5384_fotor_collage

Daug visko veikėme, išbandėme ir labai šauniai praleidome laiką.

Planetariume seansas truko 30 minučių. Žiūrėjome į žvaigždėtą kupolą, įsitaisę minkštuose patogiuose krėsluose. Klausėmės pasakojimo ir stebėjome visatą mūsų galaktikoje ir už jos ribų. Įdomu, gražu, bet labai didelio įspūdžio nepaliko. Tiesiog malonus atsipalaidavimas tarp nuotykių ir bandymų muziejaus salėse. Berniukas išsėdėjo ( tam reikalui turėjau jo mėgstamą Chupa Chups ledinuką ) ir net jam buvo įdomu ( pasakojimą verčiau ).

Prie išėjimo iš muziejaus yra didelė suvenyrų ir žaislų parduotuvė. Būtinai užsukame tenai. Berniukas išsirinka dinozaurų figūrėles ir žiūronus, su kuriais nesiskiria visą likusią kelionę :).

Apie AHHAA mokslo muziejų, darbo laiką, bilietų kainas informaciją rasite čia.

Pilni įspūdžių paliekame Tartu ir važiuojame į Taliną. Taline pirmiausia turime pasiimti raktus ir įsikurti užsisakytuose apartamentuose. Šitoje vietoje susidūrėme su tokiu keistu reikalu, su kokiu nesame susidūrę nei vienoje savo kelionėje. Dviejų kambarių apartamentus užsakėme per booking.com svetainę. Po užsakymo gavome laišką iš apartamentų dėl rakto. Laiške buvo rašoma, kad raktus nuo apartamentų nemokamai galime atsiimti jų biure ( adresas nurodytas ), kuris dirba darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. Jei atvykstame ne biuro darbo laiku ( o mes atvykome sekmadienį ), raktus galime atsiimti viešbutyje ( adresas nurodytas ) – kaina 3 eurai. Arba mus gali pasitikti prie apartamentų – kaina 35 eurai. Pirmą kartą, mums užsakius gyvenamą vietą, už raktus reikia mokėti atskirai. Žinoma, renkamės variantą už tuos 3 eurus. Važiuojame pradžioj į tą viešbutį, paskui ieškome apartamentų. Nėra man gaila tų 3 eurų, bet pats faktas, kad raktas kainuoja ir tu tai sužinai jau po apartamentų užsakymo, tikrai piktina (tiesa, panašu, kad kritika suveikė ir dabar yra įdiegtas kažkoks automatinis raktų terminalas).

Kitas siurprizas mūsų laukė norint susimokėti už automobilio parkingą. Taline senamiestyje ir šalia jo visur už automobilio stovėjimą reikia mokėti. Prie mūsų apartamentų kieme buvo stovėjimo aikštelė, kur paros kaina 3 eurai. Susimokėti reikia siunčiant žinutę stende nurodytu telefonu. Mūsų mokėjimas žinute buvo nepriimtas, nes telefono numeris ne estiškas. Skambinant nurodytu numeriu niekas neatsiliepė, nes sekmadieniais nedirba. Teko skambinti mūsų apartamentų savininkams. Jie mielaširdingai sutiko sumokėti už mūsų automobilį, tik jau įskaičiavo šią paslaugą į kainą ir ji tapo 5 eurai už parą. Va toks buvo mus sužavėjęs estų svetingumas :).

Patys apartamentai puikūs, tvarkingi, patogūs bei jaukūs. Vieta labai gera. Jeigu norėsite apsistoti, apartamentai šie.

Taigi, šiaip ne taip įsikūrę, truputį pailsėję, keliaujame į Talino senamiestį. Planų šiam vakarui neturime, eisime tiesiog pasivaikščioti ir pavakarieniauti. Mes gyvename šalia aukštutinės – Toompea – senamiesčio dalies. Mus pasitinka Toompea kalvos puošmena, tarsi karūna puošianti senamiesčio kalvą, Aleksandro Nevskio katedra. Pro ją mes keliausime kiekvieną dieną ir ne po vieną kartą.

Šalia – rožinis Talino parlamento pastatas.

Leidžiamės žemyn  Talino senamiesčio gatvelėmis. Oras puikus, vakarėjantis Talino senamiestis labai gražus. Mėgaujuosi pasivaikščiojimu be įsipareigojimų surasti vieną ar kitą lankytiną objektą ir džiaugiuosi, kad šiame mieste dar turėsiu tris dienas.

img_5484_fotor_collage3 img_5479_fotor_collage img_5484_fotor_collage2

Vienoje gatvelėje pamatau “kačių” šulinį, apie kurį skaičiau viename iš mano mėgstamų kelionių tinklaraščių. Taip…aš tikrai Taline :). Legenda pasakoja, kad kartą šiame šulinyje apsigyveno piktoji dvasia, kuri pagrasino Talino gyventojams sausra, jei šie neaukos gyvulių. Talino gyventojai pradėjo mesti į šulinį benames kates ir šulinio vanduo tapo netinkamas gerti. Katės į šulinį jau seniai nebemetamos, bet dar yra estų, manančių kad šulinyje tebetūno piktoji dvasia.

Ateiname į Talino rotušės aikštę. Aplinkui esančių restoranų gausa labai vilioja prisėsti vakarienei. Žinau, kad taip pasielgę būsime pasmerkti brangiai ir nebūtinai skaniai vakarienei. Bet namų darbų neatlikome, nepasirinkome jokios rekomenduotinos vietos šios dienos vakarienei, tad… Alkis ir noras prisėsti nugali, ir mes jau sėdime viename iš rotušės aikštės restoranų. Laimė, pavakarieniaujame tikrai skaniai ( ir nepigiai ). Taip pat atšvenčiame Daliaus gimtadienį.

Dar šiek tiek pasivaikštome po senamiestį. Nosis pasiekia saldus kepamų cukruotų migdolų kvapas. Nusiperkame paragauti ir keliaujame namo temstančiomis Talino senamiesčio gatvėmis.

2 thoughts on “Kelionė į Taliną. Tartu AHHAA mokslo muziejus. Atvykimas į Taliną.

1. Apsilankysit, net neabejoju :), juk vos spėjusi grįžti iš vienos kelionės, jau kraunat kuprinę kitai :). Tartu šiltuoju metų laiku smagiau ;). O aš į Taliną dar kartą norėčiau – per Kalėdinį laikotarpį.