Labai mėgstu pasivaikščiojimus gamtoje. Todėl labai džiaugiuosi, kad Lietuvoje daugėja pažintinių takų, yra atnaujami seni bei įkuriami nauji. Jų jau tiek daug, kad turėsime ką veikti gražių orų savaitgaliais ne vienerius metus :), o sąrašas mano užrašų knygelėje vis ilgėja. Džiaugiuosi, kad mano šeima su džiaugsmu keliauja drauge ( galbūt kartais tyliai pasvarstydami, jog galėtume sau ramiai prie ežeriuko padrybsoti, knygą ar žurnalą paskaityti, o čia vėl ji kažką sugalvojo).

Ryte įveikę vidutinio ilgumo Paplatelės pažintinį taką, pasimaudę ežere, užkandę bei skyrę valandžiukę sūnelio pietų miegui, popietę išsiruošėme į ilgiausią pažintinį taką prie Platelių ežero. 4,1 km ilgio Šeirės pažintinis takas, manau, yra populiariausias prie Platelių. Jei rytiniame take sutikome vos vieną grybauti išsiruošusią moterį, tai Šeirės take žmonių buvo nemažai, pėsčiomis ir su dviračiais.

Tako pradžioje yra apžvalgos aikštelė su puikia Platelių ežero panorama.

Informaciniame stende pasiskaitėme, kad Platelių ežeras yra didžiausias bei giliausias Žemaitijoje. Tokio gylio, kad giliausioje jo vietoje paskęstų dvi viena ant kitos pastatytos Platelių miestelio bažnyčios. Ežeras turi 7 salas, kai kurios jų labai gražiais pavadinimais: Briedsalė, Pliksalė, Gaidsalė, Ubagsalė. Žymiausioje – Pilies saloje – stovėjo kunigaikščių pilis, o salą su žemynu jungė medinis tiltas.

Pažintinis takas veda Platelių ežero pakrante, vietomis galima prieiti prie pačio ežero. Takas platus, danga lygi, jokių laiptų nėra, tad drąsiai galima keliauti tiek pėsčiomis, tiek dviračiu, tiek vežtis vaikus vaikiškais vežimėliais. Tiesa, reljefas kalvotas, tad kopimų į kalną bei leidimųsi žemyn yra nemažai. Dalis tako pritaikyta neįgaliems žmonėms, tad nuokalnėje jiems yra atskiras takelis – “serpantinas”. Take gausu informacinių stendų, kur galima susipažinti su vietos augalais bei gyvūnais. Taip pat matėme inkilų ivairiems paukščiams pavyzdžių bei vabzdžių namus. Take taip pat įrengta ne viena vaikų žaidimų aikštelė, kuriose tekdavo šiek tiek užsibūti, kol visos sūpynės buvo išbandytos.

img_8173-1 img_8171_fotor_collage img_8184_fotor_collage

Medinis tiltelis veda per Gaudupio pelkę.

img_8177-1 img_8178-1

Įpusėjus taką, jis nusuka nuo ežero pakrantės ir veda gilyn į Šeirės mišką.

Prieiname Piktežerį – įdomiausią objektą šiame take. Link jo veda medinis tiltelis, yra apžvalgos aikštelė. Kad ežeriukas tikrai piktas, įspėja prie takelio stovinti medinė velniuko skulptūra. Piktežeris – tai ežeriukas miške, bevirstantis pelke. Nedidelis, bet labai gilus. Jo gylis – 16 metrų. Ir gilėja iškart, gylis prie kranto – iki 7 metrų. Taigi – žingsnį į šalį ir jūs jau 7 metrai po vandeniu. O čia dargi pelkė. Seni žmonės pasakoja, kad šiame piktežeryje yra pražuvęs ne vienas kryžiuotis, o jų vėlės neranda ramybės ir klaidžioja šiose vietose iki šiol… Va toks piktas ežeriukas.

img_8200_fotor_collage img_8205-1 img_8208-1

Toliau keliaujame gražiu mišku, vis kojas pamankštindami kopimu į kalvas.

Tako maršrutas žiedinis, tad prieiname Gaudupio pelkę jau iš kitos pusės, per ją veda kitas medinis tiltelis.

Įveikę Šeirės pažintinį taką, iki tamsos dar turėjome šiek tiek laiko, tad nusprendėme palėkti iki Siberijos apžvalgos bokšto. Tik aš nebuvau tikra, ar į jį įlipsiu ( nuotraukose man jis pasirodė labai aukštas ir labai atviras ). Nuo jo atsiveria panorama į Platelių ir Beržoro ežerus, Siberijos pelkę, Platelių miestelį ir Beržoro kaimą.

Takas link apžvalgos bokšto veda per dalelę Siberijos pelkės.

img_8224-1 img_8226-1 img_8227-1

Apžvalgos bokštas jau prieš mūsų akis.

Sūnų su vyru praleidusi pirmus, pasiryžtu kopti ir aš. Svarbiausia tinkamai nusiteikti ir neužilgo – aš bokšto viršuje. Bokštas tikrai gana atviras. Ne ta prasme, kad nėra apsauginių turėklų – jie yra ir tikrai saugūs. Bet visas bokšto grindinys, tiek laiptų, tiek aikštelės viršuje, yra kiauras ir visiškai permatomas. Galite įsivazduoti, kaip siaubinga stovėti ten viršuje? Vis dėlto, susikaupusi padarau keletą nuotraukų nuo bokšto viršaus.

img_8237-1 img_8238-1 img_8239-1 img_8240-1 img_8241-1

“Kaip jautiesi, mamyte?”, – klausia sūnelis bokšto viršuje. “Blogai, mažiuk”, – atsakau. “Matai, mamyte, man irgi būtų baisu, bet aš turiu kantrybės, todėl ir nebijau.” Taigi, viskas ko reikia, tai tik turėti šiek tiek kantrybės ir jokie apžvalgos bokštai bus nebaisūs. Reikės padirbėti su savimi :).

Plačiau apie Šeirės pažintinį taką galima paskaityti čia.