Paskutinis vasaros savaitgalis buvo saulėtas ir šiltas. Tikra dovana palyginus su visa šių metų vasara, kai dažnas savaitgalis buvo vėsus ir lietingas. Negalėjome praleisti tokios progos, norėjome visko – pramogų, maudynių, žygių. Tad savaitgalio kryptis – Žemaitija, Platelių ežeras.

Iki paskutinės minutės stebėjome orų prognozes, tad su nakvynės vietos užsakymu gerokai pavėlavome. Žinoma, prie Platelių netrūksta poilsiaviečių, kur galima apsistoti su palapinėmis, bet mums šis variantas nėra tinkamas. Tiesa sakant, mes net palapinės neturime. Taigi, reikia rasti nakvynę po stogu. Ir randame – jokių problemų su vietomis – gauname atsakymą viename iš skambintų “taškų”. Atvykę supratome, kodėl :).

Taigi penktadienį po darbų sėdame į automobilį ir pirmyn į Žemaitiją. Kelionė neprailgsta, o važiuojant link Platelių akį džiugina tvarkingi Žemaitijos kaimeliai, prižiūrėtos ir išgražintos sodybos, dirbami laukai ir ganyklų pievos. Berniukas vos spėja skaičiuoti besiganančias karves ir arkliukus.

Apsistojome Paplatelės gyvenvietėje, visai šalia Platelių ežero. Mūsų apsigyvenimo vietos nereklamuosiu, nes, tiesą sakant, jei būtų buvusi galimybė čia nelikti, būtume, turbūt, nelikę. Bet negi mesi viską, tiek planų turint. Taigi  likome, nakvynės vieta buvo naudojama išskirtinai tik pernakvojimui. Trumpai pasakysiu tiek – didelis nuo senų laikų likęs pastatas, turintis daug vienas už kitą niūresnių kambarių ir malonų bei draugišką šeimininką, kuris tikisi kažkada čia viską atnaujinti. Tad linkime jam sėkmės, nes darbo tikrai turės daug.

Toje pačioje Paplatelės gyvenvietėje yra ir kavinė. Mes ten pusryčiaudavome ir vakarieniaudavome, ir visai skanu buvo. Maistas paprastas, ir, nors pirmą vakarą baltą vyną gavome šiltą ir iš šampano taurių ir nei kiek dėl to nebambėjome ( na gamtoj gi esame ), kitą vakarą vynas jau buvo šaltas ir iš vyno taurių. O sekmadienio pusryčių avižinė koše bei lietiniai blyneliai buvo tiesiog fantastiški.

img_8038_fotor_collage

Platelių ežero pakrantė Paplatelės gyvenvietėje nuostabiai graži, apsupta dangų remiančių pušų. Krantas negilus ir gilėja taip labai lėtai, kad aš maudžiausi kartu su sūneliu – maždaug iki kelių gylyje :). Užtai mažiems vaikas – rojus, jokio pavojaus, kai taip ilgai negilu. Vanduo skaidrus. Lietuviškai šiltas. Berniukas maudydavosi iki pamėlynavimo ir lūpų drebėjimo. Lygiai taip, kaip mes su sese vaikystėje.

Labai gražu prie ežero vakarais, kai leidžiasi saulė, nudažydama dangų ir vandenį rausvai. Taip pat ir rytais, kai vanduo visiškai ramus, tik viena kita valtis slysta tarsi stikliniu ežero paviršiumi. Galima visą amžinybę sėdėti ant lieptelio, žiūrėti į vandenį ir pušis bei svajoti.

img_8245-1 img_8254_fotor_collage img_8254-1

Žmonių savaitgalį prie ežero daug. Keliaujančių dviračiais ir pėsčiomis, plaukiančių valtimis ir baidarėmis. Daug poilsiautojų su palapinėmis. Vakarais nosį kutena kūrenamų laužų ir ruošiamos vakarienės kvapai. Džiugu, kad žmonės leidžia laiką gamtoje, iškylauja ir pramogauja.

Ir vis dėlto, negaliu nepaminėti – teko matyti keletą poilsiaujančių kompanijų, kurios, vos atvažiavusios, poilsiavietės stalą nukrauna atsivežtomis gėrybėmis, atsivaro šalia automobilį, įsijungia bumčiką visu garsu ir sėdi visą dieną/vakarą/naktį. Taip jie būna gamtoje. Turbūt net iki ežero nenueina. Ryte galima pamatyti ir tokių vaizdų.

Bet, tokių tikrai nėra daug. Žmonės atvažiuoja ilsėtis ir būti darnoje su gamta.

Ką veikti Plateliuose tikrai yra. Aplink visą Platelių ežerą yra dviračių takas, kurį mes būtinai įveiksime ateityje, kai mūsų mažasis komandos narys jau taps savarankišku važiuotoju dviračiu. O šiam savaitgaliui mes pasirinkome keletą pažintinių takų, apžvalgos bokštą, o desertui – aplankėme kunigaikščių Oginskių rūmus Plungėje. Apie juos bus atskiri įrašai, kad šis nesigautų labai ilgas :).

Informacijos apie lankytinus objektus rasite šiame puslapyje: