Žolinių savaitgalį lietaus Kaune buvo mažiau, nei žadėjo orų prognozės. Tad mes, po penktadienio vakaro pasivaikščiojimo po Kadagių slėnį, vėl pasukome link Kauno marių. Šį kartą į Žiegždrius, kur yra įrengtas Žiegždrių geologinis pažintinis takas.

IMG_7673.1

Geologinis takas veda stačiais Kauno marių šlaitais. Informaciniai stendai supažindina su marių šlaitų geologine sandara bei jų susiformavimu. Taip pat yra galvosūkių vaikams ( ir ne tik ). Einant taku ne kartą reikės leistis laiptais žemyn bei kilti aukštyn, tad takas nėra tinkamas mažiesiems keliautojams, kurie dar sėdi vežimėliuose. Ir takas nėra žiedinis – perėjus jį, tuo pačiu taku reikės ir sugrįžti atgal. Arba galima grįžti automobiliams skirtu keliu.

Link tako veda kelio nuorodos, tačiau surasti pačią tako pradžią gali būti šiek tiek painu. Didesnė automobilių stovėjimo aikštelė yra prie nuorodos į Kalniškių atodangą. Bet ten yra tako pabaiga. Važiavome tolyn jau prastu bei siauru miško takeliu, radome dar vieną mini automobilių parkavimo aikštelę su nuoroda “Žiegždrių liepa“. Ją irgi pravažiavome. Ir sustojome trečioje, labai mažoje aikštelėje be jokios nuorodos. Ten ir yra pažintinio tako pradžia – pamatysite stendą su tako schema.

IMG_7600.1

Tako pradžia veda mišku link marių šlaito.

IMG_7601.1

Laipteliai žemyn veda prie marių, šį šlaitą suformavo molio nuošliaužos.

IMG_7609_Fotor_Collage1

Toliau einame miško takeliu Žiegždrių atodangos šlaitu. Pakeliui skaitome informacinius stendus, berniukas renka pagalius ir sukioja galvosūkių kaladėles bei padeda man surasti gėlytes ( bei trukdo jas nufotografuoti 🙂 ).

IMG_7615.1 IMG_7619_Fotor_Collage IMG_7634_Fotor_Collage

Vienu metu takelis pasidaro siauras ir labai apaugęs medžiais ( įtariu kad šiek tiek nukirtome kampą ir nedidelę kelio atkarpą ėjome kažkokiu šalutiniu takeliu ).

IMG_7644_Fotor_Collage

Neužilgo vėl grįžtame į pagrindinį taką. Prieiname Žiegdrių liepą. Ji pažymėta atskira informacine lentele kaip storiausia liepa kairiojoje Kauno marių pakrantėje. Nuo liepos takas vėl veda laipteliais.IMG_7662_Fotor_CollageIMG_7660.1IMG_7669_Fotor_Collage

Gražiausia tako vieta – Kalniškių konglomeratų atodanga. Tai 8 metrų aukščio ir 400 metrų ilgio šlaitas, kurio viršutinėje dalyje matosi konglomeratų sluoksniai. Konglomeratas – tai gamtiniu cementu į kietą uolieną surištas smėlis, žvirgždas ir gargždas.

IMG_7677.1 IMG_7684.1 IMG_7689.1

Nors šis takas nėra ilgas, tačiau, suvaikščioję pirmyn-atgal, lipę laiptais aukštyn bei žemyn, jautėmės visai neblogai pasportavę. Jauniausias mūsų komandos narys (4 m.) einant atgal net buvo pareiškęs, kad jam skauda kojelę ir iki automobilio jis nepareis 🙂

1 mintis apie “Žiegždrių geologinis takas

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.