Mylime mes Baltijos pajūrį. Kasmet nuvažiuojame ten pabūti bent jau kelioms dienoms, o, jei pavyksta, ir ilgiau. Šią liepą penkioms dienoms pasirinkome Latvijos pakrantę.

Taip jau buvo lemta, kad, kai svilino karščiai, mums reikėjo eiti į darbą arba dėl vienokių ar kitokių priežasčių likti namuose. O kai išaušo atostogų rytas, dangus buvo apsiniaukęs, o važiuojant papuolėme į tikrą liūtį. Ir išankstinės prognozės žadėjo nemažai lietaus ir gana vėsų orą. Na, bus gaivu ir kvepės drėgme ( mėgstu tą drėgnos žemės ir žolės kvapą ). Taip guodėme save, įsidėjome skėčius visiems, striukes, ir – pirmyn į atostogas.

Įvažiavus į Latviją, lietus nustojo ir išlindo saulė. Dabar galiu pasidžiaugti, kad lydavo tik vakarais ir naktimis, o oro vėsumas netrukdė mano vyrukams maudytis jūroje, nes vanduo buvo šiltutėlis, manau, šiltesnis už orą :).

Atostogavome poilsiavietėje Jūrnieka Ligzda netoli Liepojos. Tarp miškų, šalia laukinio Latvijos paplūdimio įsikūrusi poilsiavietė turi viešbutį, kuriame mes ir apsistojome, taip pat priima svečius su palapinėmis. Viešbutyje yra kavinė, kurioje kas vakarą vakarieniaudavome. Pusryčiai įskaičiuoti į kambario kainą, taip pat toje pačioje kavinėje. Gražiai sutvarkyta, didelė bei žalia viešbučio teritorija su sporto aikštelėmis ir labai smagia vaikų žaidimo aikštele. Čia patiks tiems, kas ieško ramybės, mėgsta laukinę gamtą, tuščius paplūdimius ir pasivaikščiojimus pajūriu. Beje, nežinau, ar čia tik mums taip pasitaikė, ar tiesiog ten taip yra, bet faktiškai buvome be mobilaus ryšio. Telefonai pastoviai nerasdavo operatoriaus, negalėjau nei kam paskambinti, nei išsiųsti žinutės. Vienintelis kas veikė, tai bevielis internetas (wifi) viešbutyje. Bet ir tas nestabiliai.

IMG_7176 IMG_7179 IMG_7172 IMG_7169 IMG_7181 IMG_7182

Rytais po pusryčių keliaudavome į paplūdimį. Berniukas atsivežė visą kalną smėlio žaislų, tad vykdavo intensyvūs statybų bei kalnakasybos darbai. Kai nebūdavo labai vėjuota, eidavome į ilgus pasivaikščiojimus jūros pakrante. Kaip gerai pravėdina galvas ošianti Baltija! Be galo mėgstu tokius pasivaikščiojimus pajūriu, galima eiti be galo ir be krašto. Ir nesutikti nei vieno žmogaus. Visiškai tušti paplūdimiai. Žinoma, rinkome pagalius bei kriaukles, žaidėme gaudynių, piešėme ant smėlio. Keletą kartų berniuko pasibraidymai virto išsimaudymu jūroje su visais rūbais :).

IMG_6860.01 IMG_6874.01 IMG_6934_Fotor_Collage IMG_6896.01 IMG_6916.01

Popietėmis važiuodavome tyrinėti apylinkių. Latvijos pakrantė tarp Lietuvos sienos ir Liepojos man pasirodė tikrai laukinė. Keliai, išsukus iš pagrindinio kelio, daugumoje neasfaltuoti. Pajūris visur tuščias, vos vieną kitą žmogų gali sutikti, nors nuorodų į kempingus daugybė. Kur pasideda visi žmonės? Kaimeliai nedideli, sodybos vienkiemio tipo, įsikūrusios atokiai viena nuo kitos, tarp miškų. Iš didesnių miestelių, nors ir nykštukinio dydžio, bet skambiu pavadinimu – Nica. Turi savo turizmo informacijos centrą bei fontaną, kuriame mūsų berniukas sugebėjo išsimaudyti :).

IMG_7011 IMG_7016

Bernati gamtos parkas, kuriame galėtum visą dieną vaikštinėti nuostabiais miškais pilnais mėlynių. Miškuose yra daugybė takų takelių, kurie niekaip nesužymėti, tad tikimybė pasiklysti tikrai yra. Pajūris  Bernati gražus, su pušimis apaugusiais skardžiais.

IMG_6941.01 IMG_6942_Fotor_CollageIMG_6958.01IMG_6952.01IMG_6997_Fotor_CollageIMG_6986.01IMG_7003.01IMG_7001.01

Jūrmalciems žvejų kaimelio paplūdimyje, dideliam berniuko džiaugsmui, riogso seni žvejų laiveliai.

IMG_7030.01 IMG_7057.01 IMG_7061.01IMG_7052_Fotor_Collage

Laukinių žirgų ganyklos Papės gamtos parke. Čia reikia nusipirkti bilietus, o stebėti žirgų lydi parko darbuotojas. Nuo pagrindinio kelio reikia sukti Kalniški gyvenvietės link. Nuoroda į laukinius arklius yra tik važiuojant nuo Liepojos pusės.

IMG_7196.01 IMG_7197.01 IMG_7200.01

Šiaip su nuorodomis į lankytinus objektus bei jų priežiūra latviams reiktų pasistengti. Yra vietų, kurios bukletuose reklamuojamos, bet realybėje yra užmirštos bei apleistos, trūksta nuorodų. Viena tokių nuvylusių vietų – Dunikos raisto pažintinis takas. Privažiavimas prie jo jau buvo abejotinos būklės, bet kai pamatėme stovėjimo aikštelę – apleista, duobėta purvynė – eiti pažintiniu taku noras išblėso. Nebuvo nei vieno automobilio, nei vieno žmogaus, vieta tamsi ir niūri, tako lentelės ištrupėjusios… Jei kada nors sugalvotume filmuoti siaubo filmą – ši vieta puikiai tiktų… Nieko bloga neįtarianti šeima iškeliavo pažintiniu taku į tamsų ir drėgną mišką…

IMG_7020_Fotor_Collage

Liepoja man paliko gana chaotiško miesto įspūdį. Gražiai sutvarkytus pastatus keičia apleisti, begriūvantys seni namai bei sovietinės statybos blokai. Miesto centras gana jaukus ir gražiai sutvarkytas.

IMG_7110 IMG_7113 IMG_7115 IMG_7117 IMG_7123 IMG_7125 IMG_7142 IMG_7146

Latvijos muzikantų garbės alėjoje galima palyginti savo plaštaką su Latvijos muzikantų delnų įspaudais bronzoje.

IMG_7137IMG_7127_Fotor_Collage

Kūrmajas prospektas – viena iš gražesnių vietų Liepojoje. Šią gatvę puošia bronzinės Liepojos miesto himno skulptūros.

IMG_7261 IMG_7266IMG_7268_Fotor_Collage

Platus balto smėlio Liepojos paplūdimys.

Promenada, gintaro laikrodis ir Liepojos koncertų salė.

IMG_7107 IMG_7103_Fotor_Collage

Liepojos ežeras. Nuo Lauku gatvės galo yra nutiestas medinis tiltas į ežerą, jo gale yra apžvalgos bokštas. Labai patiko ši vieta Liepojoje.

IMG_7217.01 IMG_7220.01 IMG_7228.01

Tamsioji ir šiurpioji Liepojos dalis – Karosta. Tai visiškai atskiras pasaulis. Šiaurinėje Liepojos dalyje įsikūrusi Karosta buvo viena didžiausių Pabaltijo karinių teritorijų. Šis karinis uostas, įtvirtinimai bei fortai pastatyti 19 – 20 amžių sandūroje kaip Rusijos imperijos karinė bazė. Didžioji dalis statinių buvo susprogdinti pirmo pasaulinio karo metais o jų griuvėsiai iki šiol riogso Baltijos jūroje. Sovietiniais metais ši vieta buvo uždara teritorija, į kurią negalėjo patekti net liepojiškiai. Kartu su kariniu uostu buvo pastatyta ir šventovė – Švento Nikolajaus stačiatikių jūros cerkvė.

IMG_7099IMG_7065.01 IMG_7067.01 IMG_7098.01IMG_7079IMG_7087IMG_7082

Tokie mūsų įspūdžiai iš atostogų Latvijos pajūryje. Tikrai verta ten važiuoti dėl gamtos grožio, ramybės ir begalybės kilometrų tuščio laukinio pajūrio. Žinoma, jei nebaisu likti be telefono ryšio visų atostogų metu 🙂 ( Mamai paskambinau tik iš Liepojos 🙂 ).