Atostogos Koso saloje. Septinta diena.

Mes su mama, kaip medicinos srities profesijų atstovės, tiesiog privalėjome apsilankyti viename žymiausių Koso salos objektų – Asklepione. Graikų mitologijoje Asklepijus – medicinos ir gydymo dievas.  Mums žinomos ir Asklepijaus dukros: Higėja – švaros ir sveikatos deivė, ir Panacėja – gydomosios terapijos deivė. Antikinėje Graikijoje kūrėsi dievo Asklepijaus šventyklos –  Asklepionai. Viena žymiausių buvo Hipokrato gimtinėje Koso saloje, įkurta apie 400 metus prieš Kristų. Asklepionuose buvo šventyklos, ligoninė ir medicinos mokykla. Čia dirbo šventikai, gydytojai, masažuotojai, skaitovai ir aktoriai ( nes vykdavo spektakliai ir kiti protą gydantys renginiai ligoniams ) ir daug įvairių kitų patarnautojų. Buvo gydoma daug ir įvairių negalavimų – nuo gyvatės įkandimų, epilepsijos, pūliuojančių žaizdų ir sužeidimų iki aklumo ir vaikų ligų. Ligoniai turėdavo laikytis šventikų bei gydytojų nurodymų. Už gydymą atsidėkodavo aukomis. Turtingi pacientai buvo dosnūs, tad Asklepionai buvo turtingos institucijos. Asklepionai buvo įkuriami pavėsingose vietose, kiparisų giraitėse, netoli vandens šaltinių. Koso Asklepioną sudaro trys terasos. Čia buvo medicinos mokykla, lankytojų priimamieji, pirtys, pacientų rūmai, Asklepijaus ir Apolono šventyklos. Šiai dienai išlikę šventyklų griuvėsiai, kolonos, kelios skulptūros, terasas skiriantys laiptai. Nuo viršutinės terasos atsiveria Koso salaos panorama.

IMG_2746 IMG_2748 IMG_2754 IMG_2761 IMG_2762IMG_2769IMG_2774

Pasivaikščioję po šią medicinos šventovę, užkopę į pačią viršutinę terasą gana statokais laiptais ( įdomu, kaip gi pacientams sekdavosi jais kopti ), pavėsinga kiparisų giraite sugrįžome prie savo atutomobilio. Prieš važiuojant į savo viešbutį, pravažiavome kita salos pakrante, kur įsikūrę  kiti pagrindiniai salos kurortai Marmari ir Tigaki. Važiavome keliuku netoli jūros, aplinkui buvo nemažai dirbamų laukų ir vaismedžių bei alyvmedžių sodų. Ir daug nuorodų į pakrantėje įsikūrusius viešbučius. Sustojome Tigaki kurorte papietauti ir pasižvalgyti. Kurortas mažesnis nei Kardamena, su daug suvenyrų parduotuvėlių bei kavinių. Platus smėlio paplūdimys su daug gultų bei skėčių, vėjuota pakrantė ir banguota jūra.

IMG_2784 IMG_2785 IMG_2787

Sugrįžę į savo paplūdimį, radome ramut ramutėlę jūrą be jokio vėjo.

Turbūt kiekvienam puikiausia atrodo ta vieta, kurią jis pasirinko :). Bent jau mums, su mažu vaiku, ši rami jūra su šiltu vandeniu buvo tobula 🙂

Šiandien buvo paskutinė atostogų diena Koso saloje. Rytoj mūsų laukė dar šiek tiek maudynių jūroje ir baseine, daiktų susidėjimas ir skrydis namo.

Kaip ir rašiau – mažytė Koso sala puiki vietą norintiems ir pailsėti, ir pakeliauti, nes, atvykus čia savaitei, laiko sočiai užteks viskam. Dėl laiko pasirinkimo – rugsėjo vidurys buvo puikus, nes nebuvo per karšta, jūros vanduo šiltutėlis ir nedaug žmonių. Man buvo truputi abejonių dėl to rugsėjo tik vienu klausimu – manau , kad pavasarį ( tarkim, gegužę ) būtų gražiau, nes viskas gaivu, žalia ir žydi. Bet jūros vanduo dar šaltas. Tad, jei nori mirkti vandenyje, pasirinkimas – rugsėjis.

Viešbučiui – Kalimera Mare – duodu puikų įvertinimą. Tvarkinga, švaru, gražu. O svarbiausia – dėmesys ir rūpestis klientu. Smulkmenos – vyno asotėlis dovanų, vaišės išvykimo dieną, nemokami pietūs mums visiems, nes vakar praleidome vakarienę. Smulkmenos, bet jos daug ką pasako.

Taigi, Kosas – puiki vieta atostogoms. Ar sugrįžčiau dar kartą? Manau, ne. Nes Graikija turi per daug salų, kad vykti antrą kartą į tą pačią 🙂