Latvija. Tervetės gamtos parkas. Kuldiga.

Rundalės viešbutyje puikiai išsimiegojome ir labai skaniai papusryčiavome jaukiame ir saulėtame viešbučio valgomajame. Po pusryčių išvažiuojame.

Šiandien mūsų planuose – Tervetės gamtos parkas. Atvažiuojame, pasistatome automobilį beveik tuščioje didelėje ir patogioje parkavimo aikštelėje. Einant į parką net suabejojome, ar jis tikrai dirba – labai jau vieni mes ten pasijutome, nors metas ir nebuvo labai  jau ankstyvas. Bet viskas gerai, parkas dirba. Nusiperkame bilietus, kartu galima įsigyti ir įvairiausių suvenyrų, atviručių, magnetukų, dėlionių vaikams. Bilietas – kiekvienam ant rankos po apyrankę. Gauname ir parko žemėlapį bei aprašymą lietuvių kalba.

Stabtelime prie parko žemėlapio

Tervetės gamtos parkas – vieta šeimoms su vaikais. Dideliame miško plote įsikūręs visas pasakų pasaulis su nykštukais , raganomis ir kitais pasakų personažais. Mėgstamiausios lankytojų vietos tai pasakų miškas, nykštukų miškas ir atrakcijų aikštelė “Atlėpausio pieva“.

Mes pirmiausia patraukiame į nykštukų mišką. Berniukas nekantrauja ir vis klausinėja, kada tas nykštukų miškas. Apie nykštukus jau pasiskaitėme ir paveiksliukus apžiūrėjome parko aprašyme. O iki to nykštukų miško reikia paėjėti, atstumas nemažas. Žinoma – gaivu, vėsu, miškas kvepia, tad tikrai smagu pasivaikščioti.

Nykštukų miškas jau visai netoli

Pirmiausia papuolame į grybų karalystę

O toliau jau visas nykštukų pasaulis. Medinės nykštukų statulėlės, kaip tik mūsų sūnelio ūgio :). Nykštukų nameliai, dirbtuvės, malūnas, net geležinkelis. O kas smagiausia berniukui – į visus namelius galima užeiti pro mažulytes dureles. Galima net užlipti į dviaukščių namelių antrą aukštą.

O namelių viduje gali rasti ir baldų.

Nykštukų tuoletas

Berniukas, landžiodamas į namelius, vis kvietė ir mamą eiti kartu. Ir labai apgailestavo, kaip gi ta mama netelpa. O mama netelpa. Niekaip. Mamai ir tėčiui belieka tik pasėdėti ar patupėti šalia.

Tame nykštukų miške užsibuvome. Neskubinome vaiko. Vakar jis kantriai apėjo Rundalės rūmus, tad šiandien jo eilė. Pavyko išeiti tik papasakojus apie pasakų mišką, kuriame gyvena net pati ragana. Taigi, to įkvėpti, šiaip ne taip atsisveikinome su nykštukais.

Iki pasakų miško taip pat reikia paėjėti. Tad su mažesniais vaikais labai reikalinga turėti vežimėlį. Na, o kas vežimėlį jau išaugo, visada yra išeitis.

Pasakų miško žemėlapis.

Keliaujant pasakų mišku, medžiuose ir šalia jų pamatysi įvairių vorų, šikšnosparnių ir kitų pasakų miško gyventojų.

Berniukas vis nekantrauja, kada gi pamatysime tą raganą. Dėl visa ko vis pasiklausia, ar ji nepikta :).

Panašu, kad priėjome raganos erdves.

Prie raganos stalelio.

Į raganos namelį berniukas užeina tik labai trumpam ir tik pasitikslinęs, ar jos tikrai nėra namie ir ar nesupyks, jei jis užeis 🙂

Po raganos valdas šmirinėja ir daugiau vaikučių. Ir tuomet netikėtai pasirodo ji – ragana. O kad sujudimo tada buvo. Kad puolė visi vaikai mamoms į glėbį. Net ašarų buvo. Bet Tervetės miško ragana greitai randa bendrą kalbą su vaikais. Jau netrukus visi būriavosi prie raganos ugniakuro ir kramsnojo raganiškus saldainiukus

Visi kiti vaikučiai buvo latviukai, tad ragana kalbėjo latviškai. Mūsiškis klausėsi sustingęs tarsi viską suprastų. Kalbinau kelis kart, gal jau einam, bet nesutiko. Tad atklausė visus raganos pasakojimus, sudalyvavo burtuose ir raganai atsisveikinus su vaikais, išėjome ir mes, pamoję rankele.

Išėjus iš raganos valdų, dar planuose buvo eiti į Atlėpausio atrakcijų aikštelę. Bet laiko sugaišome pas nykštukus ir pas raganą nemažai, ir supratome, kad šiam kartui berniukui jau įspūdžių ir taip labai labai daug. Ir kad jis jau labai prinokęs dienos miegeliui. Tad papietavome prie išėjimo esančioje vienoje iš parko kavinukių ir atsisveikinome su Tervetės parku. Patiko mums visiems. Veiklos tikrai būtų net ir visai dienai. Gal dar kada sugrįšime. Juk liko neaplankyta Atlėpausio pieva.

Sėdame į automobilį, berniukas tuoj pat užmiega dienos miegelio  ir važiuojame link Kuldigos.

Atvykę į Kuldigą, įsikuriame puikiuose apartamentuose ( apie juos vėliau ), ir keliaujame į ekskursiją po miestelį. Mus pasitikusi labai maloni apartamentų šeimininkė aprūpina mus miestelio žemėlapiu, parodo kur, kas ir kaip.

Kuldiga istorinis miestelis, buvęs Hansos pirklių sąjungos klestintis miestas. Kuldigos istorinis centras pradėjo formuotis dar 13 amžiuje ir išsaugojo 13 – 14 amžiaus planavimo elementus. Išlikęs senamiestis, siauros gatvelės, vieno aukšto namukai su kaminu viduryje ir raudonų čerpių stogais.

Nuo Ventos upės skardžio atsiveria vaizdas į plačiausią Europos krioklį – Ventas Rumba. Krioklys yra žemas, vos du metrai, bet labai ilgas – 249 metrų ilgio. Pirmiausia ir keliaujame prie šio krioklio.

Einame gražiai sutvarkytu Kuldigos miestelio parku.

Jau matosi krioklys.

Man jis gražiausiai ir įspudingiausiai atrodo iš šono. Galima pasivaikščioti krioklio pakraščiu ir pabraidyti. Kitoje upės pusėje yra ir paplūdimys.

Nuo krioklio matosi per Ventos upę nutiestas senasis arkinis plytų tiltas.

Truputi pasivaikščiojome krioklio pakraščiu, kur dar nėra vandens. Toli eiti nenorėjome, kad vaikas kartais nenugarmėtų į vandenį.

Toliau keliaujame ant tilto.

Krioklys nuo tilto.

Netoli yra siauras, bet jau aukštesnis Alekštupytės upelio kriokliukas.

Keliaujame į Kuldigos miestelio centrą. Atstumai nedideli, visur galima apeiti pėstute.

Miestelis labai jaukus. Man jis toks sustojęs laike. Apgriuvę senoviniai namai tarsi prašytusi restauravimo, bet gal tai, kad jie tokie nepadailinti, ir suteikia Kuldigai to keisto žavesio.

Miesto rotušė.

Pėsčiųjų gatvė

Kai kurių seniausių namų pamatus skalauja Alekštupytės upelis

Vaikščiojant po Kuldigą šiltas vasaros vakaras prabėga labai jaukiai ir smagiai. Vakarieniaujame vienoje iš apartamentų šeimininkės rekomenduotų restoranėlių. Restoranėlių gausos Kuldigoje nėra. Kaip ir suvenyrų parduotuvėlių – vos keletas.

IMG_2001IMG_2044_Fotor_Collage

IMG_2060_Fotor_Collage

Tokia buvo mūsų viešnagė Kuldigoje.  Labai patiko apartamentai, kuriuose apsistojome – Elizabeth Apartment. Iš lauko – tai tiesiog vienas iš daugelio apgriuvusių senovinių Kuldigos namų. Pro siaurutį įvažiavimą papuolėme į vidinį kiemelį, kur palikome automobilį. Viduje – puikiai įrengti apartamentai su svetaine, miegamuoju, virtuve ir san. mazgu. Labai jaukiai ir su meile. Pagalvota apie viską, tad ten apsistojusiam, mano nuomone, tikrai negali nieko pritrūkti.

IMG_2070 IMG_2070_Fotor_Collage

Kitos dienos ryte dar pasivaikščiojome po Kuldigos senamiestį, nes norėjome nusipirkti suvenyrų. Ir nusipirkome, toje vienintelėje parduotuvėlėje, kurią radome. Toliau mūsų laukė kelias namo, kuris šiek tiek prailgo dėl intensyvių kelių remonto darbų.