Latvija. Bauskės pilis ir Rundalės rūmai.

Atrodo, kiek gi čia kelio iki Latvijos ir pasienyje esančių Rundalės rūmų. Juk visai čia pat, ranka paduot. Galima nulėkti bet kurį savaitgalį. Bet mums nulėkti vis nepavykdavo, nors norėjau jau seniai. Kelis metus svajojau, galvojau, skaičiau. Ir vis atidėdavom kitam kartui. Pagaliau tas kitas kartas atėjo ir mes išsiruošėme į trumpą kelionę į Latviją.

Išsimiegoję ir atsikėlę be žadintuvo, ramiai neskubėdami išvažiavome. Juk čia pat, ranka paduoti :). Ir juk atostogos. Kelionėje šiek tiek sugaišome dėl intensyviai vykdomų kelių remonto darbų gana nemažą kelio ruožą.

Pirmas sustojimas Latvijoje – Bauskės pilis. Senoji pilies dalis – Livonijos ordino tvirtovė su bokštu, gynybine siena. Naujoji dalis – buvusi Kuržemės hercogų rezidencija. Pilis stovi Mėmelės ir Mūšos upių santakoje. Viduje veikia muziejus, taip pat galima pakilti į bokštą. Mes pasivaikščiojome tik lauke, pagrindinis šios dienos tikslas kitas, tad pataupėme laiką.

Šalia pilies esančiame parke papietavome ir išvažiavome į pagrindinį šios dienos kelionės tikslą – Rundalės rūmus. Jau seniai apie juos svajojau, buvau daug prisiskaičiusi, tad mano lūkesčiai buvo labai sukelti. Ir Rundalės rūmai mano lūkesčius pateisino su kaupu. Rūmai ir sodai nuostabūs. Dažnai jie skambiai pavadinami Baltijos Versaliu. Rūmai statyti dviem etapais:  1736 – 1740 ir pabaigti 1764 –  1766 metais. Rūmus pastatė Ernstas Johanas Bironas. Nebūtų jis jų pastatęs, jei ne Rusijos caraitė Ana Ivanovna. Jaunutė Rusijos caraitė Ana buvo ištekinta už Kuržemės hercogo. Po tuoktuvių jaunavedžių pora išvyko į Kuržemę, bet pakeliui jaunikis mirė ir Ana atvyko į Latviją jau būdama našle. Ji apsigyveno Jelgavoje ir susipažino su Ernstu Johanu Bironu. Jų ryšio būta stipraus ir ilgalaikio, Ernstas tapo jos favoritu ir juo išliko visą jos gyvenimą. Pora negalėjo susituokti dėl skirtingo statuso. Ana daugiau taip ir neištekėjo, tačiau Bironą apvesdino su savo freilina Benigna Gottlieb. 1730 metais Ana tapo Rusijos imperatore ir valdė 10 metų. Bironas visada buvo šalia. 1740 metais Ana smarkiai susirgo. Prieš mirtį ji paskyrė Bironą regentu. Bet po jos mirties vos per dvi savaites Bironas buvo areštuotas ir ištremtas. Tremtyje jis praleido net 20 metų. Kai Rusijos imperatore tapo Jekaterina II , ji leido Bironui grįžti į Kuržemę. Rundalės rūmus Bironas statė dviem etapais – prieš ir po tremties. Rūmus projektavo architektas Francesco Bartolomeo Rastrelli. Po Birono mirties rūmai turėjo dar ne vieną savininką, tarp jų ir Rusijos imperatorė Jekaterina II, rūmuose galima rasti ne vieną jos portretą.

Įėjimas į Rundalės rūmus

Einame į vidų, perkame bilietus. Galima rinktis iš kelių variantų ( rūmai ir sodas, tik sodas, rūmuose – didysis ir mažasis ratai ). Renkamės didįjį ratą ir sodus bei perkame leidimą fotografuoti rūmų viduje. Sumokame po 9 eurus už bilietus plius 2 eurai už fotografavimą.

Rūmuose yra 138 kambariai, visi pilnai restauruoti, daugumos jų interjerai atkurti iki smulkiausių detalių.

Iškilminga, auksu ir krištolu išpuošta auksinė salė. Čia vykdavo priėmimai ir audiencijos.

Didžioji galerija, buvo skirta iškilmingoms vaišėms.

Baltoji salė, skirta pokyliams ir šokiams.

Porceliano vazų kolekcija

Biblioteka. Kaip man patiko tie gaubliai ant stalo..

Rožinis kambarys

Neatsispyriau norui tokiai fotografijai

Valgomasis

Hercogo audiencijų kambarys

Darbo kabinetas

Hercogo miegamasis ir vonios kambarys

Hercogienės privatūs kambariai

Ana Ivanovna

Ernstas Johanas Bironas ir Benigna Gottlieb

Aprangos pavyzdžiai

IMG_1752 IMG_1753

Ekskursija po rūmus mums labai patiko. Buvo įdomu viskas – kambariai, jų interjeras, detalės, portretai, tarp kurių ieškojome pagrindinių šių rūmų istorijos herojų. Mūsų trimetis sūnus taip pat kantriai apėjo visus rūmus. Pradžioje buvo labai entuziastingai nusiteikęs ir įbėgo į nediduką kambarį, kuris buvo aptvertas juosta. Ir pajungė signalizaciją. Dėl to labai susisielojo ir toliau elgėsi tvarkingai. Labai domėjosi, kas kuriame kambaryje gyveno, ką veikė ir kur jie yra dabar.

Po ekskursijos einant link išėjimo radome kavinukę, kur grojo romantiška muzika ir mes smagiai pailsėjome ir atsigaivinome sultimis.

Toliau mūsų laukė pasivaikščiojimas po Rundalės rūmų sodus. Sodai tikrai ne mažiau įspūdingi nei patys rūmai. Centre priešais rūmus fontanas, nuo jo į visas puses spinduliškai išsidėstę takai ir alėjos. Kaip tik žydėjo rožės, kurių čia sukaupta visa kolekcija įvairiausių rūšių.

IMG_1765  IMG_1777

Tokie mūsų įspūdžiai iš Rundalės rūmų.

Kad nereikėtų jau niekur šį vakarą važiuoti ir galėtume gerai pailsėti, nakvynę užsakėme visai šalia Rundalės rūmų. Tad šalia esančioje parduotuvėlėje apsirūpinę gaiviaisiais gėrimais, traukiame į savo viešbutį. Viešbutis nedidukas ir jaukus. Kieme obelų sodas ir staliukai, kur pailsėjome ir pavakarieniavome.

2 thoughts on “Latvija. Bauskės pilis ir Rundalės rūmai.

1. Mes kai į Rundalę važiavome, tai nakvynę Bauskoje ėmėme, nes iki jos yra Ecolines autobusas, o viešbutis buvo prie pat autobusų stoties, iš kur važiuoja autobusai į Rundalę. Taigi, ir be automobilio galima nuvažiuoti tokio grožio pažiūrėti, reikia tik noro.

1. Kita alternatyva – važiuoti autobusu organizuota ekskursija. Bet daug smagiau būti nepriklausomam nuo grupės, kai visas laikas yra tavo. Tad smagu, kad yra galimybė nuvykti savarankiškai ir be nuosavo automobilio.