Kelionė į Italiją. Venecija, Florencija.

Šiandien keliamės anksti, papusryčiaujame ir išsikraustome iš mūsų viešbučio. Sėdame į vaporetto – mums dar galioja vakar dienos bilietai – ir plaukiame į traukinių stotį.

Rytas Venecijoj ramus ir giedras, pakrantėj vis dar snaudžia gondolos.

From Italija

Rialto tiltas toks tuščias gali būti tik anksti ryte.

Štai mes ir Venecijos traukinių stoty.

Dvi valandos kelio, ir mes jau Florencijoje. Viešbutį užsisakėme netoli traukinių stoties ir netoli miesto centro, kad visur būtų galima nueiti pėstute. Truputėlį “pagrybavę”, susirandame savo viešbutuką. Mūsų kambarys dar neparuoštas, tad paliekame daiktus ir išeiname į miestą. Planuojame papietauti, o tada sugrįžę įsikurti viešbutyje. Iš šeimininko pasiimame žemėlapį ir jo rekomendacijas dėl restorano pietums. Iškeliaujame.

Netoli paėję pasiekiame Mercato centrale . Lauke turgus, šiek tiek panašus į Gariūnus.

From Italija

O aikštės centre esančiame pastate – maisto turgus. Didžiulis… . Taigi pažintį su Florencija pradedame nuo maisto. Sūriai, kumpiai, dešros, alyvuogės, makaronai, prieskoniai, aliejai, na ir, žinoma, vynai. Apsiperkame vakarui.

Po turgaus einame pietauti, nes esame tikrai išalkę, ypač po taip viliojančių turgaus prekystalių vaizdų. Šalia turgaus restoranėlių nemažai, atrodo simpatiškai ir žmonių nedaug. Bet mes einame į mūsų viešbučio šeimininko rekomenduotą – Trattoria Mario. Atrodo jis tikrai neišvaizdžiai ir neįspūdingai. Prie įėjimo būrelis žmonių.

Trattoria atidaryta tik šiomis valandomis.

Meniu pakeverzotas ranka.

Aš užeinu į vidų, o ten – sausakimša, triukšmas, lėkštės tik barška. Administratorius paklausia keliese būsim, užsirašo mano vardą, ir liepia laukt lauke maždaug pusvalandį.

Taigi, mes stovime prie šios neišvaizdžios užeigos durų kartu su kitais belaukiančiais, nors aplink, visai šalia, pilna pustuščių restoranų. Bet jau kad pradėjom, reikia pabaigt.

Ir štai mes jau viduje, prie staliuko. Reikia kažką užsisakyt. Žinau tikrai , kad nenoriu tų labai didelių pusiau žalios jautienos gabalų, kurie, manau, ir yra šios užeigos “vinis” . Kiekvienam, užsakiusiam tokį gabalą, virėjas atneša žalios jautienos gabalą, kad tas patvirtintų, jog gabalas tinkamas, ir tada eina kept.

From Italija

Taigi aš užsisakau jautienos su pomidorais, tuo užsitikrindama kad negausiu to žalio gabalo.

O Dalius, šokiruotas tų aplink nešiojamų žalios mėsos gabalų, lieka labai atsargus. Pavalgome skaniai ir sočiai.

Po pietų grįžtame į mūsų viešbutį, kur jau paruoštas mūsų kambarys. Įsikuriame ir vėl išeiname į miestą. Diena labai šilta ir saulėta.  Taigi Florencija – Toskanos sostinė. Miestas, garsėjantis daugybe viduramžių ir renesanso paminklų. Medičiai – įtakingiausia ir turtingiausia Florencijos šeima, finansavo daugybę architektūros šedevrų statybų.

Katedros aikštė ir katedra – Piazza del Duomo ir Santa Maria del Fiore. Įspūdinga, didinga, labai puošni katedra, sunkiai telpanti į nuotrauką.

From Italija

Turistų minios – milžiniškos. Tad eiti į katedros vidų ir kopti į jos kupolą nutariame rytoj iš pat ryto. Tikimės, kad bus mažiau žmonių.

Vaikštome šio miesto – muziejaus gatvėmis.

Menininkai tapo tiesiog ant gatvės grindinio.

From Italija

Kelios minutės atsipūsti ir atsigaivinti puikaus skonio itališkais ledais.

Priekyje – Sinjorijos aikštė – Piazza della signoria, ir joje esantys rūmai Palazzo Vechio.

Ši aikštė, garsėjusi kaip svarbiausias miesto gyventojų politinio ir pilietinio gyvenimo centras, dabar pritraukia begalines minias turistų. Norint nufotografuoti įspūdingas jos skulptūras be turistų minios, turbūt reiktų čia ateiti labai ankstyvą rytą.

Vienas iš žymesnių paminklų – Neptūno fontanas

Vakare sugrįžtame į viešbutį, truputi pailsime  ir išvykstame į Piazzale Michelangelo. Tai ant kalvos esanti panoraminė aikštelė, nuo kurios atsiveria nuostabi Florencijos panorama. Važiuojame autobusu nuo traukinių stoties, nėra labai arti, važiuojame ilgokai.

Geriausia ten atvykti saulei leidžiantis. Tada miestas, Arno upė ir tiltai nusidažo nuostabiomis spalvomis. Žinoma, turistų ten susirenka nemažai. Susėda ant laiptų tarsi kino teatre. Muzikantai groja, nuotaika nereali.

Iš čia matosi Florencijos katedra visa savo didybe.

From Italija

Saulei leidžiantis, keičiasi miesto spalvos. Man buvo labai labai gražu.

Palydėję saulę, grįžtame į viešbutį, kur mūsų laukia poilsis, užkandžiai ir vynas.