Kelione i Tailanda: Chiang Mai (6 diena)

Sveiki.
Ketvirtadieni buvome ekskursijoje i taip vadinama Auksini Trikampi –  Golden Triangle. Trikampis todel, kad i viena taska sueina triju valstybiu – Tailando, Laoso ir Mianmaro (Birmos) – sienos. O auksinis todel, kad sioje vietoje vyko intensyvi opijaus prekyba, o atsiskaitoma buvo tik auksu.
Kelemes 5:30 😦 Pusryciams mums is vakaro buvo pagaminta susmustiniu su tunu (beje, labai skaniu), nes isvaziuoti ryte turejome anksciau, negu prasideda pusryciai viesbutyje.
Truputi po septintos valandos mus pasiima mikriukas. Pasirodo, kad jis mus nuveza tik iki kito mikriuko. Matyt, musu agentura nesurinko pilno komplekto, todel mus prijunge prie kitos agenturos turo. Paimam dar pora zmoniu ir musu jau pilnas komplektas.
Turistu gavosi labai misrus komplektas: pagyvenusi prancuzu pora, du jauni australieciai (medaus menesio kelione!), vokieciu pora ir keista tokia pora – cia dirbantis anglas ir tailandiete (nezinom, kas ji jam 🙂 ). Ir, zinoma, mes – is Lietuvos.
Gide si karta puikiai sneka angliskai ir siaip pasirode labai profesionali ir daug zinanti.
Vaziuojam gana ilgai – apie 2 val. Pakeliui sustojam prie tarpinio keliones objekto – karstuju versmiu. Pasirodo, kad tai tokia prekybine aikstele, kurios viduryje yra tokie fontanai, su karstu, siera dvokianciu vandeniu. Idomumo delei, turistams siulo fontane issivirti cia pat parduodamu kiausiniu 🙂 Sakyciau, pagrindinis sustojimo tikslas buvo draugiskai visus nuvaryti i tualeta pries ilga kelione 🙂
Chiang Rai, kuris yra pagrindinis siauriausios Tailando dalies miestas, pravaziuojam kiaurai. Siaip prie Chiang Rai yra gana zymi Baltoji sventykla (White Temple), pastatyta gana neseniai (1997 metais). Ji lyg budavo sios keliones programoje, bet dabar maciau isbraukta.
Pagaliau atvykstame i Chiang Saen miesta. Tai senas miestas, pamenantis dar nuolatinius Siamo ir Birmos karus del teritoriju. Sustojam prie vienos tokios apsamanojusios sventyklos. Po to vaziuojam prie Mekongo upes, kuria ir eina siena tarp valstybiu (trikampi suformuoti padeda vienas intakas). Cia siuloma papildoma mokama ekskursija (300 Batu zmogui) – plaukimas upe su laivu su apsilankymu kaimelyje Laose. Toks specialiai turistams skirtas kaimelis – nereikia nei pasu, nei vizu, galioja Tailando pinigai. Susimoki 20 Batu uz islipima i kranta ir viskas 🙂 O ten, zinoma, veikia visas turgus. Pagrindine jo izymybe – uzpiltines (kai spiritu uzpilamas koks gyvunas ar jo dalis), kurias jie isdidziai vadina viskiu. Cobra whisky, Scorpion whisky ir, svarbiausias, Tiger penis whisky :))) Isivaizduokit tokius didelius indus, kur imesti ivardinti dalykai ir uzpilti spiritu. Rode, truputi ragavom – baisi slykstyne. Nebijokit, nepirkom (buvo ir buteliuose) 🙂 Vietiniai, beje, naudoja medicininiais tikslais. Tailande toks elgesys su gyvunais uzdraustas.
Dar siek tiek apie plaukima laivu. Kaip visada malonu karstyje pabuti ant vandens. Bet skaiciau ir maciau nuotrauku, kad cia turetu buti labai grazu. Tuo tarpu jokio grozio as nemaciau – tokia migla aplink. Kaip, beje, ir diena pries kelioneje i kalna. Tai issiaiskinom, o po to ir patys matem, kad tokia migla (o Chian Mai ir degesiu kvapa) sukelia masiniai zemes deginimai. Pasirodo, ju ukininkai, nueme derliu, isdziuvusius augalus padega (panasiai, kaip pas mus zole), kad gauti pelenai patrestu zeme. Tai negerai, bet jie simtus metu taip daro.
Po upes nuvaziavom pietauti. Sikart turejom buffet lunch, tai galejom rinktis maista (t.y. ka isideti prie ryziu 🙂 ). Gerimai, zinoma, mokami. Beje, butelis 0,5 litro alaus (vietinio) cia kainavo 130 Batu (10 Lt). Beveik viska pataikiau isideti neastriai, tai visai daug pavalgiau 🙂
Veliau mus nuveze i Mae Sai miesta. Visai ant sienos su Myanmar (Birma) – matem praejimo punkta. Cia birmieciai masiskai veza pardavineti kiniskas prekes (t.y. pigias), o tailandieciai varo pirkti. Miestas turi viena pagrindine gatve ir ji visa skirta prekybai.
Pagaliau paskutinis punktas – vietiniu kalnu genciu kaimelis. Iki jo reikejo gera valanda vaziuoti kylant vingiuotu kalnu keliu. Anksciau sioje vietoje buvo pabegeliu is Birmos (visos sios gentys kilusios is ten) stovykla, veliau Tailando vyriausybe paverte ja turistiniu objektu, taip leisdama siems zmonems siek tiek uzsidirbti. Cia viename kaime gyvena trys skirtingos gentys. Vyru neradome – jie dirba laukuose pas vietinius ukininkus. Bet visa idomuma sudaro siu genciu moterys. Vienos is ju turi juodus dantis – pastoviai kramto tokius lapus su antiseptinem savybem. Dantys ilgainiui pajuoduoja, bet uztai nereikia jokiu stomatologu 🙂 Cia alternatyva tiems, kas pas dantista bijo eiti 🙂 Jei ka, kreipkites, zinom, kur gauti :)))
Kitos genties moterys turi labai ilgus kaklus – formuoja juos nuo vaikystes, dedamos vis daugiau tokiu metaliniu ziedu. O pagrindine priezastis (neskaitant, zinoma, supratimo apie grozi), del ko jos taip nuo senoves darydavo – apsauga nuo tigro uzpuolimo. Senoveje moterys eidavo i  dziungles rinkti ivairaus maisto ir jas uzpuldavo tigrai. Tigrai visada kanda i kakla – kad uzmustu vienu ikandimu. O ten metaliniai ziedai! Vyrai, tiesa, to nedare – geriau nesiojosi ginkla 🙂
Trecios genties atstoves i ausis isiveria didziausius auskarus. Taip ausys gerokai padideja. Cia jau ju supratimas apie grozi, o del skonio, kaip sakoma, nesigincijama 🙂
Siaip as turiu daug skepsio del tokios turistines “autentikos“, bet sikart labai patiko. Moterys keliancios simpatija, o svarbiausia – drovios ir nedrasios. Gal taip yra del to, kad turistiniu verslu uzsiima dar labai neseniai – apie 5 metus, todel dar nespejo susiformuoti karta, isaukleta “nuplesk is turisto“ dvasia. Beje, pas ilgakakles mergaites 10-11 metu gali apsispresti, ar nori detis ilginancius kaklus ziedus (iki to amziaus jos nesioja ziedus, bet jie dar neilgina kaklo). Bet jeigu apsisprendzia papildomu ziedu nesideti, turi palikti kaimeli.
Po to liko tik grizimas atgal i Chiang Mai. Tas “tik“ reiske daugiau kaip tris valandas vaziavimo kalnuotu ir vingiuotu keliu, kol apie desimta vakaro buvome savo viesbutyje.
Labai pavargome, bet as dar aplekiau puse senamiescio, ieskodamas mazo buteliuko brendzio – kitaip labai sunku butu uzmigti. O kita diena vel keltis (tiesa, sikart valanda veliau) – vaziuosim pas dramblius 🙂

One thought on “Kelione i Tailanda: Chiang Mai (6 diena)

1. Sveikuciai mielieji,
    Manau kad ir pavarge, bet esate pilni ispudziu ir gerai miegosite. lauksime jusu pasakojimo.
    Pas mus ta pati kasdiene rutina.